آیا سرمایه گذاری در واردات کالا سودمند است؟ 

اکنون درصورتی که یک کشور در قسمت صادرات بهتر و قوی‌تر عمل کند نشان از خودکفایی آن بوده و موقعیت و شرایط مطلوب‌تری را برای مردم خود محیا می‌کند. اما واردات محصول با افزایش مبلغ تمام شده همراه بوده و گاهی ممکن است محصول مورد نظر با هزینه بیشتری در مقایسه با دیگر جوامع به دست فرد واردکننده برسد. در این مطلب قصد داریم در مورد سرمایه گذاری در واردات کالا صحبت کنیم و مطالبی را پیرامون آن برای شما بیان کنیم.

 

 

شرکت واردات کالا

شرکت‌ وارد کننده درواقع به عنوان واسطه بین کشورهای صادرکننده و همین‌طور واردکننده قرار می‌گیرد. مدیریت این شرکت‌ها توسط اشخاص ماهر، متخصص، کاردان و با تجربه در زمینه تجارت انجام می‌شود. شرکت‌ واردات کالا مجوزهای رسمی را  جهت ورود محصول از سازمان‌های ذی صلاح می‌گیرد. مدیریت این شرکت‌ها توسط اشخاص دلسوز باعث شده محصولاتی خوب، با کیفیت عالی و قیمت مناسب وارد بازار شود. شرکت وارد کننده در ابتدا نیاز جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس لیست جامعی از مایحتاج مردم در قسمت‌های مختلف را تنظیم می‌کند.

شرکت واردات کالا

توجه داشته باشید که صرفا نبود یا حتی کمبود یک محصول موجب تشویق یک شرکت وارد کننده برای واردات محصول نمی‌شود، بلکه قیمت غیر معقول و بالای یک کالا در بازارهای داخلی و یا کم کیفیت بودن کالاهای تولید شده توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی نیز می‌تواند نقش مهمی در تشویق شرکت واردکننده جهت وارد کردن محصولات مشابه داشته باشد.

راهنمای واردات کالا

در ادامه مطلب سرمایه گذاری در واردات کالا قصد داریم به شما جهت واردات کالا راهنمایی‌هایی بدهیم. واردات محصول نه آنقدر ساده و راحت است که بازرگانان ادعا می‌کنند و نه آنقدر پیچیده و سخت است که مردم فکر می‌کنند. در این باره شما باید در ابتدا کارت بازرگانی را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که در مواقع خاصی می‌توان بدون کارت بازرگانی نیز به تجارت پرداخت، ولی اگر قصد دارید به یک تاجر بین المللی تبدیل شوید، بهتر است که از همان اول به دنبال دریافت کارت بازرگانی باشید. پس از اینکه کارت بازرگانی خود را دریافت کردید، شما قادر هستید یک لیست عالی و البته ارزشمند از همه محصولاتی که جوامع در کشور نیازمند آن‌ها هستند یا حداقل تمام محصولاتی که در شهر شما افراد زیادی به آن‌ها نیاز دارند تهیه کنید. در اینجا شما با دو مسئله بسیار مهم مواجه می‌شوید؛ اولین مسئله اینکه آیا ورادات محصول می‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب بیاید و دومین مسئله اینکه اصلا مراحل واردات محصول به چه شکلیست و شامل چه مرحله‌هایی می‌شود.

 

 

سرمایه گذاری در واردات کالا چقدر سود دارد

با توجه به اینکه متاسفانه کشور ما در جنبه‌های زیادی به خود کفایی نرسیده است و حتی قادر به تولید بسیاری از محصولات مشابه نیست، می‌توان به این مسئله پی برد که سرمایه گذاری در واردات کالا می‌تواند فوقالعاده پر سود و همین طور پر رونق باشد. ولی نکته مهم این است که باید به وضعیت جیب مردم نیز توجه داشت، زیرا مردم ما مدت زیادی است که دیگر توانایی خرید محصولات گران قیمت و خیلی لوکس را ندارند. از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در واردات محصول از کشور چین دقیقا همان چیزی است که مردم کشور ما به آن نیاز دارند.

سرمایه گذاری در واردات کالا

شاید با خود بگویید که چرا کشور چین؟ واقعیت این است که امروزه مردم ما برای تهیه قسمت زیادی از محصولات مورد نیاز خود به برندهای چینی مراجعه می‌کنند. در این باره می‌توان به تهیه محصولات الکترونیکی، تهیه کالاها و لوازم جانبی گوشی، دوربین‌های عکاسی و امنیتی و محصولاتی مشابه اشاره کرد.

مراحل واردات کالا

در این قسمت از مطلب سرمایه گذاری در واردات کالا قصد داریم مراحل واردات کالا را مورد بررسی قرار دهیم. دریافت کارت بازرگانی ممکن است بسیار سخت و دشوار باشد، ولی توجه داشته باشید که شما در اول راه هستید.آغاز راه برای همه سخت است، شاید حتی سود چندانی نیز به دست نیاورید ولی مطمئنا با افزایش تجربه شما قادر خواهید بود به یک واردکننده کاردان و حرفه‌ای تبدیل شوید. برخی از مرحله‌های واردات محصول را در زیر برای شما شرح داده‌ایم: اول از هرچیزی نیاز بازار را تشخیص دهید و سپس به کمک شرکت‌های واردکننده از قیمت محصولات موجود در کشورهای دیگر مانند کشور چین مطلع شوید. احتمال اینکه افراد از نوپا بودن شما سوء استفاده کنند بسیار زیاد است و مطمئنا مبلغ‌های بالا و غیر معقولی را مشاهده خواهید کرد، اما حواستان باشد که یک موقع دست از تلاش برندارید و بیخیال نشوید.

 

 

مراحل واردات کالا

بر سر قیمت محصولات چانه بزنید و تا جایی که می‌توانید تخفیف بگیرید. توجه داشته باشید که اشخاص چینی خیلی بیشتر از ما به تقاضای افراد برای تخفیف عادت کرده‌اند.جهت سفارش محصول باید پروفرما را بگیرید که شامل اطلاعات بسیار مهمی هم‌چون اسم و مشخصات فرد صادر کننده و شما، مشخصات کامل محصول، مبدا و مقصد محصول، هزینه‌های نهایی پس از گرفتن تخفیف‌ها و … است. حال زمان آن رسیده که محصول خود را سفارش دهید. در این مرحله نیاز است یک قرارداد فروش که در آن قواعد معاهدات بین المللی رعایت شده است بین شما و فروشنده منعقد شود.انجام دادن هماهنگی‌های لازم جهت حمل بین المللی محصول که به احتمال بسیار بالایی نیاز است از محدوده هوایی یا محدوده آبی بعضی از کشورها عبور کند.  پیگیری کردن کارهای گمرکی و پرداخت مبلغ‌‌های لازم جهت ترخیص محصول. ورود محصولات به بازار مورد نظر و دریافت کردن مبلغ حاصل از واردات محصول.

سرمایه گذاری در واردات کالا با وانیکس

مطمئنا تا اینجا به خوبی متوجه شده‌اید که سرمایه گذاری در واردات کالا می‌تواند چه سودهایی برای واردکنندگان داشته باشد. البته واردات کالا سختی‌های خودش را دارد و ممکن است شما به عنوان یک واردکننده نیاز به کمک داشته باشید. بسیار مهم است که شرکت خوب و مناسب را جهت انجام این کار انتخاب کنید.

سایر شرکت‌های واردات و صادرات شاید بتوانند در سرمایه گذاری در واردات محصول به شما کمک کنند، ولی به احتمال زیاد قسمت بزرگی از پرسنل خود را برای مدیریت این بخش قرار نداده‌اند‌. یا حتی ممکن است افرادی که این بخش را مدیریت می‌کنند، از تجربه کافی برخوردار نباشند.

در شرکت وانیکس، یک تیم بزرگ و با تجربه‌ بخش سرمایه گذاری در واردات محصول را مدیریت می‌کنند. این تیم توسط اشخاص متخصص آموزش دیده‌ است و از این جهت کار را به صورت تخصصی انجام می‌دهد، بنابراین نگران هیچ چیز نباشید و با خیال راحت به این شرکت بازرگانی معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *