خرید عمده قهوه از دبی و چین با وانیکس

خرید عمده قهوه از دبی با وانیکس

برای خرید عمده قهوه و نسکافه و همچنین خرید عمده قهوه سبز باید یک فروشنده مورد اطمینان را انتخاب کنید زیرا میزان قابل توجهی از قهوه بی‌کیفیت و نامرغوب در سراسر دنیا موجود است که اگر دانش کافی در رابطه با قهوه نداشته باشید نمی‌توانید نوع مناسب و باکیفیت آن را تشخیص دهید. بسیاری از صاحبان کافی شاپ‌ها و فروشندگان حرفه‌ای، برای خرید عمده قهوه، دبی را انتخاب می‌کنند. خرید قهوه عمده از کشورهای خارجی معتبر این مزیت را دارد که اگر از طریق واردکننده مورداطمینانی قهوه مورد نظر خود را تهیه کنید هم از مرغوب بودن کالا خیالتان راحت است و هم قیمت قهوه در دبی با توجه به کیفیت تضمینی آن، بسیار به صرفه‌تر از خرید های داخلی بدون اطمینان از کیفیت قهوه است. شرکت بازرگانی وانیکس برای خرید عمده قهوه از دبی شما را همراهی می‌کند. کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

 
خرید عمده قهوه از دبی با وانیکس

استعلام قیمت قهوه در دبی

با استعلام قیمت قهوه در دبی توسط وانیکس می‌توانید با آگاهی اقدام به واردات آن کنید. استعلام قیمت قبل از واردات، یکی از نکات مثبت واردات با وانیکس است.

برای خرید عمده قهوه از دبی لازم است چه چیزهایی را بدانید

چه عواملی بر کیفیت قهوه موثرند؟

به طور کلی موارد زیادی بر قهوه‌ای که به دست شما می‌رسد و آن را مصرف می‌کنید تاثیر می‌گذارد. برای مثال نوع گونه قهوه، کشور خاستگاه قهوه، روش های برداشت، فرآوری و رست قهوه و چندین عوامل دیگر که شاید کوچک به نظر برسند اما در محصول نهایی اثرگذارند. ابتدا عوامل موثر بر محصول نهایی قهوه را بررسی می‌کنیم تا در صورتی که قصد خرید قهوه به صورت عمده یا در مقدار کم را دارید بتوانید تفاوت میان قهوه‌های موجود در بازار را تشخیص بدهید.

انواع قهوه و تفاوت های آن

قهوه بیش از ۱۰۰ گونه شناخته شده دارد اما دو گونه از آن بسیار رایج و پرطرفدار است: قهوه عربیکا و قهوه روبوستا. گونه روبوستا در مناطق گرم‌سیر با ارتفاع بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ متر رشد می‌کند، حاوی کافئین بیشتری ست و طعم تلخ‌تری نسبت به عربیکا دارد. در حالی که گونه عربیکا در ارتفاع ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ متر رشد می‌کند و طعم و رایحه قوی‌تری ارائه می‌دهد.

 

 

مراحل تولید قهوه

برای خرید عمده قهوه لازم است نوع قهوه‌ای که برای کاربری شما مناسب است را بدانید، زیرا دانه قهوه بسته به مراحلی که از زمان برداشت تا آسیاب شدن طی می‌کند خواص، بو و طعم متفاوتی ارائه می‌کند. بنابراین می‌خواهیم مراحل تولید قهوه را به طور مختصر بررسی کنیم تا ببینیم علت تفاوت در دانه های یک گونه از قهوه چیست.

  1. برداشت دانه های قهوه

زمان اولین برداشت از درخت قهوه حدودا ۳ تا ۴ سال بعد از کاشت است. در واقع زمانی که میوه های قهوه به رنگ قرمز و شبیه به گیلاس بشوند، چیدن از درخت آغاز می‌شود. نکته مهمی در این قسمت وجود دارد و آن هم نحوه برداشت دانه‌هاست که به دو صورت دستی و ماشینی انجام می‌شود.

برداشت دانه های قهوه به روش دستی

در این روش بسته به نوع و کیفیت دانه های قهوه، برداشت به دو صورت انجام می‌شود:

روش اول: چیدن عمومی

در این روش تمام دانه‌های قهوه به صورت یکجا و بدون انتخاب برداشت می‌شوند. چیدن عمومی دانه های قهوه در زمان کمتر و هزینه کمتری نیاز دارد و برای تولیدات صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش دوم: چیدن انتخابی

همان‌طور که پیداست در این روش دانه‌های قهوه برای برداشت انتخاب و فقط دانه‌هایی که کاملا رسیده‌اند چیده می‌شوند. هزینه و زمان بیشتری برای روش چیدن انتخابی لازم است اما کیفیت قهوه در این روش به میزان قابل توجهی، مطلوب‌تر است.

 

 

  1. فرآوری قهوه

بعد از چیدن، نوبت به تبدیل میوه قهوه به قهوه سبز می‌رسد؛ مرحله‌ای که آن را فرآوری می‌نامیم. فرآوری یا پروسس قهوه به سه روش انجام می‌شود:

روش اول: فرآوری طبیعی یا خشک

این نوع فرآوری، کاملا بدون دخالت آب است. دانه‌های چیده شده تا میزان مشخصی، رطوبت خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند. این روش تهیه قهوه، مقرون به صرفه اما دارای ریسک بالاست زیرا اگر دانه‌ها به خوبی روی سطح، پخش نشوند طعم نامطبوعی به خود می‌گیرند که همان گندیدگی ست. البته در صورت انجام این فرآوری به درستی، نهایتا قهوه تولید شده، خصوصیات و بارزه های طعمی (مرکبات، لیمویی، استوایی) مشخصی خواهد داشت.

روش دوم: فرآوری شسته یا خیس

در این روش از فرآوری قهوه، پس از جدا شدن پوسته قهوه، دانه‌ها بین ۳۶ تا ۷۲ ساعت در حوضچه‌های تخمیر می‌مانند و بعد در کانال های آبی، شناور می‌شوند. قهوه فرآوری شده به روش خیس، طعم شفافی دارد اما به دلیل وجود آب در این روش، ویژگی های طعمی قهوه تولید شده به اندازه روش طبیعی/خشک نخواهد بود.

روش سوم: فرآوری عسلی

در فرآوری عسلی مانند فرآوری شسته، پوست میوه قهوه بعد از برداشت از دانه جدا می‌شود اما برخلاف روش شسته، به حوضچه تخمیر وارد نمی‌شود بلکه خشک می‌شود. در فرآوری عسلی قهوه، دانه های تولید شده شیرینی بیشتری دارند اما طعم های میوه‌ای در آن‌ها احساس نمی‌شود.

نکته: محصول نهایی تمام انواع فرآوری قهوه، قهوه سبز است. در نظر داشته باشید که برای خرید عمده قهوه سبز(خام)، به نوع برداشت و نوع فرآوری قهوه‌ها توجه کنید تا متناسب با کاربرد و مصرفتان، بهترین انتخاب را انجام دهید.

  1. برشته یا رست کردن قهوه

قهوه سبز هنوز آماده مصرف و نوشیدن نیست تا زمانی که رست یا برشته شود. در این قسمت دانه های سبز قهوه در مدت زمانی بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه  در معرض حرارت ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرند تا برشته شوند. فرایند برشته کاری قهوه از مهم‌ترین مراحل تولید می‌شود زیرا در طعم نهایی قهوه بسیار تاثیرگذار است. دانه های رست شده قهوه می‌توانند روشن، متوسط یا تیره باشند. هر رنگ از دانه‌ها طعم و عطر منحصر به فرد خود را دارد.

در برشته کاری یا رست شدن قهوه؛ نوع دستگاه، دمای اولیه دستگاه، مدت زمان برشته شدن، دفعات توقف در برشته کاری و… بر طعم نهایی قهوه، موثر است.

 

 

قهوه آزمایی

پس از رست شدن، قهوه آزمایی که دستورالعمل استاندارد ارزیابی قهوه است انجام می‌شود تا تفاوت های حسی طعم بین نمونه‌ها تعیین و توصیف شده و رتبه دانه های قهوه مشخص شود.

به این شکل که ابتدا رایحه خشک قهوه و سپس مخلوط آب و قهوه در دمایی مشخص ارزیابی می‌شود. در این ارزیابی؛ طعم، اسیدیته و پس مزه یا طعم یاد دانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت قهوه‌ها در دسته های مختلف، بسته‌بندی و به بازارهای هدف ارسال می‌شوند.

خاستگاه های مختلف قهوه

قاره، کشور و حتی منطقه‌ای که قهوه در آن رشد می‌کند بر طعم و رایحه قهوه تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. برای مثال قهوه های پرورش یاقته در کنیا، عطر و طعم میوه‌ای با اسیدیته متوسط تا زیاد دارند در صورتی که قهوه هایی با خاستگاه برزیل، عطر و طعم ظریف و شیرینی ارائه می‌دهند.

برای خرید قهوه عمده از دبی چگونه قهوه خوب و باکیفیت را از قهوه بی‌کیفیت تشخیص بدهیم؟

بهترین راه برای ارزیابی قهوه بدون تجهیزات، چشیدن قهوه یا به عبارتی تجزیه و تحلیل حسی قهوه است. برای ارزیابی کیفی قهوه این موارد باید در نظر بگیرید:

بادی قهوه:

این اصطلاح برای خصوصیات فیزیکی و ساختاری نوشیدنی استفاده می‌شود و احساسی که توسط زبان هنگام نوشیدن قهوه، به وجود می‌آید را توصیف می‌کند. انواع بادی قهوه فول، مدیوم و سبک است.

اسیدیته قهوه:

اسیدیته دانه های قهوه به کشت قهوه و ارتفاع آن بستگی دارد. هر چه گیاه قهوه در ارتفاعات بلندتری پرورش داده شده باشد، اسیدیته بالاتری دارد. اسیدیته برای قهوه در سه سطح توصیف می‌شود:

سطح اول: طبیعی دلپذیر
سطح دوم: طبیعی ناخوشایند
سطح سوم: نامطلوب

رایحه قهوه:

رایحه قهوه می‌توانید شیرین و لطیف (مانند عربیکا) یا قوی و تلخ (مانند روبوستا) باشد.

عطر و طعم قهوه:

برخی از قهوه‌ها، طعم ظریف‌تری دارند. برخی از آن‌ها دارای نت های گلی، میوه‌ای یا حتی کاراملی و شکلاتی هستند. اینکه عطر و طعم کدام قهوه بهتر است کاملا به ضائقه شما بستگی دارد.

 

جمع‌بندی خرید عمده قهوه از دبی

خرید عمده قهوه نسبت به خرید آن در مقدار کم، از ریسک بسیار بالاتری برخوردار است زیرا شما میزان قابل توجهی از قهوه را تهیه می‌کنید و مبلغ واحدی به ازای هر کیلوگرم از آن پرداخت می‌کنید و اگر از طریق واردکننده یا فروشنده معتبری که فروش عمده قهوه را انجام می‌دهند، اقدام نکنید ممکن است با قیمت یک قهوه مطلوب، ترکیبی از چندین نوع قهوه با کیفیت های متفاوت را دریافت کنید.

حالا برای اینکه تجربه خوشایندی از خرید عمده قهوه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم واردات کالای مد نظر خود را از طریق وانیکس کمپانی انجام دهید تا علاوه بر اهدای چک تضمینی به شما، قهوه هایی دقیقا مطابق با خواسته خودتان و باکیفیت بالا، دریافت کنید.

1 دیدگاه برای “خرید عمده قهوه از دبی و چین با وانیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *