حمل و نقل از دبی ؛ نکات مهمی که باید درباره جابه‌جایی کالاهای وارداتی بدانی

کمی درباره حمل و نقل بار از دبی بدانید

موقعیت استراتژیک دبی بین آسیا و اروپا شرایط تجاری مطلوبی را فراهم می‌کند. بازار حمل و نقل و تدارکات به طور پیوسته در حال رشد بوده است که عمدتاً ناشی از رشد مداوم و سریع تجارت الکترونیک در کل منطقه شورای همکاری خلیج فارس و افزایش تجارت بین المللی است. برای تقویت رشد مستمر و تسهیل تجارت، به ویژه تجارت الکترونیک دبی ابتکاراتی را برای حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و فناوری خود با هدف یک سیستم حمل و نقل کالای یکپارچه و زیرساخت لجستیکی عالی راه‌اندازی کرده است.

 

 

کمی درباره حمل و نقل بار از دبی بدانید

تعداد بالای شرکت‌های حمل و نقل موجود در دبی برای بسیاری از مشاغلی که باید کالاهای خود را در سراسر امارات متحده عربی یا سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ارسال کنند، چالش برانگیز است. انتخاب روش حمل و نقل مناسب برای موفقیت یک تجارت بین‌المللی بسیار مهم است. دبی، همواره یک راه میانی برای واردات کالا به ایران به شمار می‌رود. ممکن است هر شخصی به دلایل مختلفی قصد حمل و نقل بار از دبی را داشته باشد. برخی برای خرید شخصی و برخی هم برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز کسب و کار خود. حمل و نقل بار از دبی به صورت دریایی و هوایی صورت می‌گیرد. معمولا بیشتر واردکنندگان روش دریایی را برای حمل بار از شهر دبی انتخاب می‌کنند. برای آنکه بهترین روش حمل و نقل از دبی را برای واردات در نظر بگیرید باید نوع کالای خریداری شده را مشخص کنید. پس از آن هم ضوابط و قوانین کشور مورد نظر را برای واردات کالا را در نظر بگیرید. نکته مهم دیگری که باید پیش از انتخاب روش حمل و نقل بار از دبی بدانید این است که چقدر زمان تحویل کالا برای کسب و کار شما اهمیت دارد.

روش دریایی حمل و نقل بار از دبی

یکی از شیوه‌های مرسوم برای انقال بار از دبی، انتقال بار با کشتی است. در این روش حمل بار با استفاده از کانتینرهای کشتی به صورت فله‌ای و جزیی صورت می‌گیرد که اصطلاحا به آن‌ها FCL و LCL گفته می‌شود. کالاهایی که کمتر از یک کانتینر باشد، خرده‌بار یا همان LCL هستند. بنابراین، اگر روش دریایی را برای حمل بار وارداتی از دبی انتخاب می‌کنید باید دقیقا بدانید که میزان بار سفارشی شما چقدر است. در یک کانتینر معمولا ۱۰۰۰ کیلوگرم بار جای می‌گیرد و از اصطلاح CBM استفاده می‌شود. مثلا اگر بار شما ۱۰۰۰ کیلوگرم باشد کانتینر باید به اندازه یک متر مکعب CBM جای خالی داشته باشد. جالب است بدانید که هزینه ارسال خرده‌بار از دبی به ایران گران‌تر است. یکی از بنادر اصلی که محموله‌های سفارشی واردکنندگان از دبی به آنجا ارسال می‌شود، بندر گناوه است. از مزایای انتقال بار از دبی به ایران از طریق دریا، می‌توان مقرون به صرفه بودن هزینه جابه‌جایی اشاره کرد. همچنین برای حمل بارهای حجیم بسیار توصیه می‌شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از کالاهای سفارشی بزرگ و سنگین همانند ماشین‌آلات و دستگاه‌ها با هواپیما امکان‌پذیر نیست و امکان حمل و جابه‌جایی چنین کالاهایی با کشتی وجود دارد.

 

 

روش حمل و نقل دریایی کالا از زمان‌های قدیم مرسوم بوده و برای تجارت بین‌المللی و حمل بار از هر گوشه جهان مهم تلقی می‌شد. از نظر جعرافیایی ایران با دبی مرز آبی دارد و به همین دلیل هم بهترین شیوه حمل و نقل از دبی به شمار می‌رود. این شیوه حمل بار آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. به همین خاطر هم بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بازرگانی بزرگ برای واردات کالای خود از دبی به ایران، شیوه حمل دریایی را انتخاب می‌کنند. از دیگر مزایای حمل و نقل بار از (dubai) به صورت دریایی و با کشتی امنیتی است که این روش دارد. بیشتر کشتی‌های حمل بار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بارهای مهم و حتی خطرناک را هم به راحتی جابه‌جا کنند.

روش دریایی حمل و نقل بار از دبی

در حین جابه‌جایی بار با کشتی، آسیب کمتری به آن‌ها وارد می‌شود. کانتینرهای کشتی از امنیت قابل توجهی برخوردارند. بیشتر مواقع برای واردات کالاهایی مانند لوازم آرایش، پوشاک و کالاهای دیجیتالی از دبی روش دریایی را انتخاب می‌کنند. از مزایای دیگری که می‌توان روش دریایی حمل و نقل بار از دبی بیان کرد این است که می‌توان یک کانتینر را با محموله‌های کوچک‌تر پر کرد. در حقیقت، کشتی‌ها راه مناسبی برای جابه‌جایی حجم بالایی از محموله هستند، زیرا برای حمل مقادیر زیادی از محصولات یا مواد خام ساخته شده‌اند.

روش هوایی حمل بار از دبی

دومین شیوه‌ای که می‌توانید از دبی بارهای سفارشی خود را وارد کنید، حمل بار با هواپیما است. این شیوه سریع‌ترین روش است و معمولا تاجرانی که مایلند کالاهای مورد نیازشان در زمان سریع‌تری به دست‌شان برسد و از طرفی هم هزینه‌های حمل و نقل برای آن‌ها مهم نیست، روش حمل هوایی بار از دبی را انتخاب می‌کنند.

حمل بار از فرودگاه بین‌المللی دبی دریافت و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران تحویل داده می‌شود. امکان ارسال تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بار هم با هواپیما از دبی به ایران وجود دارد.

هزینه حمل و نقل بار با هواپیما از دبی به ایران گران‌تر است. معمولا تاجرانی که قصد وارد کردن کالاهای با حجم زیاد را داشته باشند، روش هوایی را انتخاب نمی‌کنند. اگر محموله‌های سفارشی شما در گروه کالاهای حساس قرار می‌گیرند و باید به سرعت به دست مشتریان خود برسانید، روش حمل بار با هواپیما را انتخاب کنید. در غیر این صورت بهتر است که روش دریایی که ارزان‌تر و مقرون به صرفه است را بر گزینید.

عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه ارسال بار از دبی

هزینه حمل و نقل بار از دبی به روش دریایی و هوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه حمل و نقل بار از طریق دریا شامل موارد زیر هستند:

  • نوع قرارداد
  • وزن بار
  • حجم بار
  • نوع کالا
  • هزینه تخلیه بار
  • زمان ارسال بار
  • هزینه گمرک و ترخیص کالا

عواملی که هزینه ارسال بار از دبی با هواپیما را تعیین می‌کنند، عبارتند از:

  • نوع قرارداد
  • داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی
  • نوع کالا
  • وزن و حجم کالاهای خریداری شده در دبی
  • هزینه گمرک

روش هوایی حمل بار از دبی

نکته مهم اول: اگر در روش حمل و نقل دریایی بار از دبی، قرارداد شما از نوع FOB باشد، یعنی هزینه ارسال و حمل بار از کارخانه تا بندر مورد نظر و هزینه گمرکی هم به عهده تامین‌کننده در دبی خواهد بود. اگر هم قرارداد از نوع EXworks باشد، همه هزینه‌ها به عهده خریدار و واردکننده کالا است.

نکته مهم دوم: اگر روش هوایی را برای حمل و نقل از دبی انتخاب کرده‌اید، یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه نوع قرارداد است. اگر قرارداد از نوع FCA باشد، همه هزینه‌های حمل بار از در کارخانه تا هزینه گمرکی و حمل بار به عهده تامین کننده است. در قراردادهای EXworks در روش ارسال بار با هواپیما همه هزینه‌ها به عهده خریدار است

حمل و نقل تضمینی بار از دبی

معمولا کسانی که سال‌ها در حوزه واردات تجربه دارند، به خوبی می‌دانند که پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل معتبر در دبی اهمیت زیادی دارد. با توجه به موقعیت تجاری این شهر و رفت‌وآمد تعداد بی‌شماری بازرگانان و واردکنندگان کالا از کشورهای مختلف، شرکت‌های حمل و نقل بسیاری در دبی راه‌اندازی شده که شرایط ارسال بار از دبی به ایران را دارند. البته که پیدا کردن بهترین آن‌ها که حمل و نقل تضمینی بار از دبی را برای واردکنندگان فراهم می‌کنند، بدون آنکه آسیبی به کالاها وارد شود نیز بسیار مهم تلقی می‌شود.

حمل و نقل تضمینی بار از دبی

بهترین شرکت‌های ارسال بار در دبی عبارتند از شرکت حمل و نقل آرامکس دبی و خدمات حمل و نقل شیپا. اگر به دنبال حمل و نقل تضمینی بار از دبی هستید، می‌توانید به وانیکس اعتماد کنید و محصولات مورد نیاز کسب و کار خود را در بندر یا فرودگاه تحویل بگیرید.

واردات کالا و انتخاب بهترین روش حمل و نقل از دبی را به وانیکس بسپارید

برای واردات کالا و تامین محصولات مرتبط با کسب و کار خود آن هم از شهر دبی، چندین روش وجود دارد. یکی از آن‌ها مراجعه حضوری به دبی است. اگر جز افرادی هستید که قصد دارید با حداقل هزینه واردات را امتحان کنید، این روش پر هزینه و زمان‌بر است. پیشنهاد دوم و البته نوین ما اعتماد به شرکت بازرگانی وانیکس است. این شرکت با گرد هم آوردن گروهی افراد متخصص و با تجربه روال واردات را برای همه آسوده و به صرفه‌ کرده است.

برای ثبت سفارش و پیدا کردن بهترین تامین‌کننده و پس از آن هم یک روش حمل و نقل از دبی نیازی به مراجعه حضوری شخص واردکننده نیست، همه این مراحل به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. این شرکت برای جلب اعتماد واردکنندگان به آن‌ها چک ضمانتی ارائه می‌دهد.

واردات کالا و انتخاب بهترین روش حمل و نقل از دبی را به وانیکس بسپارید

 

سئوالات متداول درباره حمل و نقل از دبی

  • آیا حمل و نقل ارزان قیمت بار از دبی به ایران برای همه نوع بار ممکن است؟

بسته به نوع بار، حمل و نقل ارزان قیمت ممکن است برای همه مورد توجه قرار نگیرد. بارهای سنگین، حجیم یا آسیب‌پذیر ممکن است نیاز به روش‌های حمل و نقل گران‌تر و متخصصانه‌تر داشته باشند. همچنین، هر روش حمل و نقل دارای محدودیت‌های خود است و بسته به نیازهای شما باید روش مناسب را انتخاب کنید.

  • چه مدت زمانی برای حمل و نقل بار از دبی به ایران طول می‌کشد؟

مدت زمان حمل و نقل وابسته به نوع روش حمل و نقل، فاصله جغرافیایی، نوع بار و عوامل دیگر است. حمل و نقل هوایی، معمولاً زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل دارد. برای حمل و نقل دریایی، مدت زمان حمل و نقل بستگی به بنادر مبدأ و مقصد، زمان بارگیری و تخلیه و جریان کشتی‌ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *