حمل زمینی از چین به ایران در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه با وانیکس

حمل زمینی از چین می‌تواند برای ارسال برخی از کالاها سودآوری خوبی داشته باشد. در این روش که از کامیون‌ها استفاده می‌شود، کالاها از کشورهایی چین پاکستان، افغانستان و تاجیکستان عبور می‌کنند. واردکنندگانی که در دریافت کالاها عجله زیادی ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

 

حمل زمینی از چین.

چندین روش وجود دارد که می‌توان برای واردات کالاها از چین به ایران مورد استفاده قرار داد. یکی از این روش‌ها، حمل زمینی از چین است. باید گفت که این راه یکی از ساده‌ترین راه‌های حمل کالا از این کشور است. با تمام این تفاصیل در هنگام واردات کالا از چین حتماً باید با یک سری از قوانین واردات آشنا باشید تا هم یک تجارت سودآوری را تجربه کرده و هم کالاها با سلامت کامل به مقصد برسند.

حمل زمینی از چین.

در این روش حمل که از طریق کامیون‌ها انجام می‌شود، کالاها از کشورهای پاکستان، افغانستان و تاجیکستان عبور می‌کنند. ویژگی مهم این روش، هزینه کم آن است. اما لازم است که بدانید، دردسرها و زمان طولانی حمل نیز از مواردی است که نباید در خصوص این روش حمل نادیده گرفته شوند. درصورتی‌که که کالاهای وارداتی شما ارزش زیادی دارند بهتر است که از این روش حمل خودداری کنید. زیرا امنیت آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

 

 

مزایای حمل زمینی از چین

 به‌عنوان یک تاجر و یا واردکننده کالا حتماً باید نوع حمل‌ونقل کالای وارداتی خود را در نظر بگیرید. در خصوص واردات از چین‌ راه‌های مختلفی برای حمل، مانند راه هوایی، زمینی، ریلی و دریایی وجود دارد. هر کدام از این راه‌های حمل کالا، مزایا و معایب خاص خود را دارند. حمل زمینی از چین یکی از گزینه‌هایی است که پیش روی واردکنندگان وجود دارد. این روش حمل مزایایی وجود دارد که شامل موارد زیر است.

زمان حمل زمینی کالا از چین

حمل زمینی از چین در مواردی کاربرد خواهد داشت که سرعت ورود کالا به کشور اهمیت زیادی نداشته باشد. در حقیقت اگر قصد دارید تا کالای تجاری خود را به‌سرعت وارد کشور کرده و در بازار عرضه نمایید این راه‌ حمل مناسب واردات از چین نخواهد بود. اما در غیر این صورت، حمل کالا زمینی از چین به ایران می‌تواند گزینه خوبی برای واردکنندگان باشد.

 

 

هزینه حمل زمینی کالا از چین

حمل کالا زمینی از چین می‌تواند تا حدودی هزینه‌های سنگین واردات را کاهش دهد. در حقیقت حمل کالا از روش‌ هوایی هزینه‌های زیادی دارد که شاید از این نظر برای کسب‌وکارهای تازه و نوپا مناسب نباشد. همچنین برای واردات کالاهایی که با سرمایه زیادی خریداری نشده باشند، این روش حمل می‌تواند مناسب باشد. مثلاً شما برای واردات کالاهایی چون ظروف پلاستیکی، لوازم جانبی موبایل، برخی از وسایل آرایشی، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

از سوی دیگر حمل زمینی، هزینه‌های بارگیری که در حمل دریایی و هوایی وجود دارد را نخواهد داشت و یا این هزینه‌ها در حمل زمینی به حداقل خواهد بود. همچنین با حمل زمینی می‌توان کالا را از کارخانه مبدأ بارگیری و به‌راحتی به مقصد رساند و در این زمان دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های حمل تا انبار را نخواهیم داشت.

بسته‌بندی کالاها

بسته‌بندی کالاها یکی از بخش‌های مهم واردات است. در واقع برخی از کالاها برای حمل نیاز به بسته‌بندی دارند. این می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه‌های واردات نیز داشته باشد. با حمل بار زمینی از چین می‌توان زمان و هزینه‌های واردات را کاهش داد. در این روش حمل نیاز به بسته‌بندی پیچیده کالاها نیست. فرض کنید که شما قصد واردات یک نوع کالا مثل پوشاک را به کشور دارید در این زمان حمل‌ونقل از طرق هوایی و یا دریایی مستلزم بسته‌بندی پیشرفته وسایل است.

معایب حمل کالا زمینی از چین

همان‌طور که بیان کردیم یکی از راه‌های حمل زمینی از چین به ایران است. این راه در کنار تمام مزایا، معایبی نیز دارد که لازم است واردکنندگان در این خصوص اطلاعات لازم را داشته تا بتوانند بهترین روش را برای حمل کالاها از چین انتخاب کنند. در ادامه به بررسی معایب روش حمل زمینی از چین به ایران خواهیم پرداخت.

شرایط آب‌وهوایی نامناسب

تغییرات آب‌وهوایی و فصول سال بر روی کیفیت این نوع حمل تأثیرگذار خواهد بود. این مشکل در فصول سرد مانند زمستان با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهد بود؛ بنابراین برای حمل کالاها از چین با استفاده از روش زمینی باید نسبت به مخاطرات آب‌وهوایی نیز اطلاعات داشته و آنها را در نظر بگیرید.

 این مشکل در مواردی که بخواهید کالای خاصی را از این طریق وارد کشور کنید، افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر اگر شما قصد دارید لباس‌های خریداری شده از چین را در فصل زمستان وارد کشور کنید، ممکن است به دلیل وجود مشکلات آب‌وهوایی حمل کالاها به تعویق بیفتد و چندین ماه دیرتر کالاها به مقصد برسند. این موضوع سبب می‌شود که کالاها در زمان مناسب وارد کشور نشده و به دست مشتریان نرسند.

فاصله جغرافیایی زیاد

حمل زمینی برای فواصل طولانی و حمل‌ونقل‌های ترانزیت خیلی توصیه نمی‌شود در حقیقت این کار می‌تواند موجب خستگی، گیرکردن در ترافیک‌های سنگین و یا استهلاک و خرابی اتومبیل شود. با توجه به فاصله جغرافیایی زیادی که بین ایران و چین وجود دارد، حمل کالا از این روش می‌تواند زمان زیادی را صرف کند. همان‌طور که اشاره کردیم، به دلیل این مشکلات ممکن است حمل آنها به خطر افتاده و سالم به مقصد نرسند. این می‌تواند ضرر و زیان بزرگی را به تاجران وارد کند.

سرعت پایین حمل

یکی از معایب دیگر این نوع حمل، سرعت کم و پایین آن است. اگر قصد تجارت کالایی را دارید که به‌زودی فاسد می‌شود حتماً باید از اتومبیل‌های یخچال‌دار استفاده نمایید که همین امر هزینه‌های حمل را افزایش می‌دهد. همچنین اگر قصد واردکردن سریع کالا به کشور را دارید نیز این راه مناسب نیست. به عنوان مثال اگر شما با یک شرکت ایرانی قراردادی مبنی بر ورود و تحویل کالا از چین به ایران را دارید زمان تحویل قرار داد اهمیت بالایی خواهد داشت.

همچنین ممکن است ورود یک کالا در یک برهه زمانی خاص سود دو چندانی را نصیب شما کند. برای همین حمل زمینی یک محدودیت در این مسیر به شمار می‌رود زیرا ممکن است کالا در زمان مناسب به کشور وارد نشود. البته باید این نکته را بیان کرد که حمل‌ونقل زمینی در مواردی که فاصله مبدأ تا مقصد طولانی نیست بسیار کارآمدتر از حمل دریایی یا هوایی است.

 با حمل کالا زمینی از چین، نیاز به بارگیری وسایل در کشتی و نظایر آن نیست. اما این مزایا درمورد واردات کالاها به ایران از روش زمینی وجود ندارد، زیرا همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، فاصله ایران تا چین زیاد بوده و زمان زیادی صرف حمل خواهد شد.

امنیت حمل کالاها

 امنیت در حمل‌ونقل زمینی به نسبت حمل هوایی و دریایی پایین‌تر است. در حقیقت در این نوع حمل امکان تصادفات جاده‌ای و یا سایر حوادث می‌تواند وجود داشته باشد که این نوع حمل را مشکل‌تر می‌کند. نکته مهم دیگری که درمورد امنیت حمل کالاها از چین به ایران وجود دارد، این است که جاده عبور از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان عبور می‌کند. با توجه به اینکه در این کشورها اوضاع سیاسی و امنیتی مناسبی وجود دارد، ممکن است مشکلاتی برای حمل کالاها به وجود بیاید.

ساماندهی حمل کالاها

در حمل زمینی از چین به ایران ساماندهی حمل و وسایل به طور دقیق و اصولی صورت نمی‌گیرد یا حداقل اینکه نسبت به روش دریایی و یا هوایی پایین‌تر است. همچنین اعتماد کردن به راننده حمل نیز یکی از مشکلاتی است که در مورد حمل زمینی کالا از چین وجود دارد. باید به این نکته اشاره کرد که در حمل زمینی اصولاً نرخ حمل‌ونقل ناپایدار بوده و حتی گاهی نابرابر است؛ بنابراین باید حتی‌الامکان سعی شود که حمل زمینی را به یک شرکت حمل‌ونقل معتبر بسپارید.

نکات مهم درمورد حمل زمینی از چین به ایران

گزینه‌ها مختلف برای حمل کالاها باعث شده تا تجار بتوانند متناسب با هزینه و نوع کالای خود بهترین روش را انتخاب کنند. حمل زمینی از چین به ایران یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که همیشه ارزان‌ترین راه‌ها برای تجارت نمی‌توانند سودآوری داشته باشند. به عبارت بهتر برخی از شرکت‌های حمل کالاها ممکن است ارزان‌ترین راه را به شما معرفی کنند، اما در این مورد ممکن است کالاهای شما به‌صورت ایمن حمل نشده و به آنها آسیب وارد شود.

نکات مهم درمورد حمل زمینی از چین به ایران

پس بسیار مهم است که درمورد شرکت و نحوه حمل اطلاعاتی به دست بیاورید. نکته مهم دیگری که در خصوص این نوع حمل کالا از چین وجود دارد، قیمت آن است که تحت ‌تأثیر فاکتورهای زیادی قرار می‌گیرد. ابعاد، حجم، نوع کالا، نوع وسیله نقلیه استفاده شده و موارد دیگر از جمله عواملی هستند که بر قیمت کلی حمل کالا اثر می‌گذارند. مثلاً اگر کالاها دارای حجم بالایی باشند هزینه حمل آنها بیشتر است. در خصوص جزئیات و شرایط حمل‌ونقل، قبل از عقد قرارداد لازم است که بررسی‌های لازم انجام شود تا اقلام به بهترین صورت به کشور ارسال شوند.

همچنین با توجه به اینکه روش حمل زمینی از چین به ایران، زمان زیادی را صرف می‌کند، بسیار مهم است که در زمان مناسب اقدام به ارسال شود. ممکن است شما تاریخ خاصی را برای دریافت کالاها در نظر داشته باشید، در این صورت باید چندین ماه قبل از این تاریخ، برای حمل کالاها درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین زمان می‌توانید از خدمات شرکت‌ها بازرگانی نیز استفاده کنید.

حمل زمینی از چین به دبی

بعد از چین یکی از مقاصد تجاری بسیار مهم که خیلی از تجار ایرانی به آن روی آورده‌اند واردات از دبی است. در واقع کشور امارات با فراهم‌کردن زیر ساخت‌هایی این عمل تجاری و همچنین جای‌دادن اکثر برند‌های اروپایی و آمریکایی معروف مانند زارا، گوچی، هرمس، فندی، شنل و غیره مکان مهمی برای واردات محسوب می‌شود.

کشور چین نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کالاهای مصرفی در دنیا شناخته می‌شود. یکی از مسائل مهمی که در خصوص این دو کشور وجود دارد حمل زمینی از چین به دبی است. درواقع این سؤال مطرح است که چگونه می‌توان کالاهایی که تولید چین هستند را از طریق زمینی به دبی وارد نمود. باید گفت که حمل کالا از چین به دبی به طور معمول به دو روش دریایی و هوایی صورت می‌گیرد و روش زمینی در آن زیاد معمول نیست.

اگر قصد دارید که کالایی را از چین به دبی وارد نمایید بهترین و قانونی‌ترین راه، راه هوایی و دریایی است و راه زمینی کارایی در این خصوص نخواهد داشت. علت این امر می‌تواند فاصله طویل کشور چین و دبی باشد. همچنین حتی اگر ما حمل زمینی را در این کشور تصور نماییم به جهت طولانی بودن فاصله حقیقتاً حمل زمینی هم مخارج بالایی خواهد داشت که از این جهت  مقرون‌به‌صرفه نیست.

مراحل مهم درباره حمل بار زمینی از چین

مزایای زیاد واردات از چین باعث شده تا طرفداران زیادی نیز داشته باشد. نه‌تنها ایران، بلکه بسیاری از کشورها در اقصی نقاط جهان، برخی از کالاهای مورد نیاز خود را از چین وارد می‌کنند. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، آگاهی نسبت به مراحل واردات است. همان‌طور که بیان شد حمل کالاها از مراحل مهم واردات است که در هزینه‌ها و سلامت کالاها نقش مهمی ایفا می‌کند. در زیر به‌صورت کلی به بررسی مهم‌ترین مراحل واردات از کشور چین پرداخته‌ایم.

آشنایی با قوانین واردات

قوانین واردات در دو کشور واردکننده و صادرکننده وجود دارد و سبب به وجود آمدن محدودیت‌هایی شده است. قبل از اقدام به واردات لازم است که بررسی‌های لازم انجام شده و نسبت به داشتن شرایط برای واردات اطمینان حاصل گردد. افراد برای واردات لازم است تا کارت بازرگانی داشته باشند. همچنین در خصوص کالاها نیز قوانینی وجود دارد. مثلاً برخی کالاها مانند مشروبات الکلی مجوز ورود به کشور را ندارند. علاوه بر این، واردات برخی از کالاها به دلیل حمایت از تولیدات داخلی، دارای محدودیت است.

آشنایی با قوانین واردات

انتخاب کالا

در هنگام خرید محصول برای واردات به کشور حتماً به نوع محصول و تقاضای بازار توجه نمایید‌. مثلاً خرید کالاهایی که تنها در یک برهه زمانی مد هستند نمی‌تواند شما را به هدف سودآوری در بلندمدت برسانند. همچنین بسیار مهم است که شما متناسب با بودجه خود، کالای مناسب برای واردات را انتخاب کنید. با استفاده از تجربیات دیگران و مشاوره‌های شرکت‌های بازرگانی معتبر، قادر خواهید بود که بهترین کالا را برای واردات به کشور انتخاب کنید.

انتخاب تأمین‌کننده مناسب

انتخاب تأمین‌کننده مناسب یکی از بخش‌های مهم تجارت بین‌المللی است. تأمین‌کنندگان زیادی در کشور چین وجود دارند که انواع کالاها را عرضه می‌کنند. با توجه به اینکه در واردات باید از یک کشور بیگانه کالا خریداری کنید بسیار مهم است که جوانب مهم امنیتی را در نظر بگیرید.

در واقع در چنین مواردی امکان کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه وجود دارد، پس برای رفع این معضل فقط از تأمین‌کنندگان معتبر کالا خریداری کنید. راه‌های زیادی برای یافتن تأمین‌کنندگان وجود دارند، مثلاً شما می‌توانید از طریق شرکت بازرگانی، سایت علی بابا یا سفر به چین، تأمین‌کننده مناسب را شناسایی کنید.

حمل کالاها

پس از یافتن تأمین‌کننده و تنظیم قرارداد لازم است تا یکی از روش‌های حمل کالا از چین به ایران انتخاب شود. با توجه به سرمایه و نوع کالا، یکی از روش‌های حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمل زمینی از چین به ایران که در این مطلب نیز بررسی شد به‌عنوان ارزان‌ترین راه حمل کالاها شناخته می‌شود. حمل هوایی، ریلی و دریایی نیز دیگر روش‌ها هستند که خصوصیات متفاوتی نیز دارند.

ترخیص کالاها از گمرک

یکی از مراحل سخت و زمان‌بر در واردات کالاها، ترخیص آنها از گمرک است. برای ترخیص کالاها لازم است تا در زمان مقرر با مدارک لازم به گمرک مراجعه شود. مدارک باید با کالاهای واردشده مطابقت داشته باشد. درصورتی‌که در مدارک نقصی وجود داشته باشد، ممکن است کالا به‌عنوان یک کالای قاچاق شناسایی شده و مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

ترخیص کالاها از گمرک

بسیار مهم است که اطلاعات لازم در خصوص گمرک و قوانین آن وجود داشته باشد. در واقع هر کشوری قوانین گمرکی و هزینه‌های گمرکی خاص به خود را دارد آشنایی با این قوانین گمرکی چه در مورد ایران و چه در مورد کشور چین کمک بسزایی را در خصوص یک تجارت سودآور به شما خواهد کرد.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

مراجعه به یک شرکت بازرگانی واردات معتبر برای سهولت در خرید کالا و انجام امور گمرکی و همچنین حمل­ونقل کالا بسیار کمک­کننده است. شرکت بازرگانی وانیکس با کادر مشاوران مجرب خود آماده خدمت­رسانی به مشتریان خود است. تیم وانیکس واردات کالا را هم به صورت عمده و هم به صورت خرده انجام می­دهد.

تیم مشاوران وانیکس، متشکل از افراد مجرب همراه و پشتیبان شما در امر واردات کالا از چین خواهند بود. مشاوران وانیکس به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ­گویی به مشتریان هستند. چنانچه در تهیه لیست عدل‌ بندی  کالاهای خود دچار مشکل شدید، وانیکس در کنار شماست تا این لیست را به بهترین نحو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *