تنظیم اظهارنامه واردات چه زمانی انجام می شود؟

تنظیم اظهارنامه واردات

قبل از تکمیل فرم، اظهار هویت از گمرک انجام شود. همچنین استفاده از کد‌هایی که به آن‌ها کد بین‌المللی و ملی گفته می‌شود، برای تکمیل اظهارنامه ضروری هستند. از میان این کد‌ها می‌توان به کد کشور‌ها و ارز‌ها اشاره کرد. در این قسمت از وبلاگ وانیکس، قصد داریم تا به موضوع تنظیم اظهارنامه واردات بپردازیم. اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در این زمینه بدانید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

 

اظهارنامه چیست؟

برای ترخیص کالا از گمرک و وارد کردن آن به کشور، انجام یک‌سری مراحل الزامی است. مثلا  تحویل دادن مدارکی که ارزش و ویژگی‌های کالا را آشکار کند، لازم است.‌ در واقع کاربرد تنظیم اظهارنامه واردات به عنوان مدرک حقوقی همین است و کمک می‌کند که واردات کالا به کشور با سهولت بیشتری انجام گردد.لازم به ذکر است که، وارد کردن هیچ کالایی بدون وجود اظهار‌نامه امکان‌پذیر نیست.

اظهارنامه چیست؟

زمان تنظیم اظهارنامه واردات

قاعدتاً زمان در تنظیم اظهارنامه واردات اهمیت زیادی دارد و شاید بعضی افراد  اطلاع درستی از آن نداشته باشند. توجه به این نکته که دقیقا چه زمانی برای ارائه اظهار‌نامه اقدام کنیم، خیلی مهم است.تنظیم اظهارنامه واردات زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد داشته باشیم کالایی را از کشور‌های چین، هند، امارات یا سایر کشور‌های صادرکننده کالا به کشورمان وارد کنیم.می‌توانید برای واردات کالاهای مورد نظر خود از شرکت وانیکس کمک بگیرید. شرکت وانیکس با تجربه فراوانی که در این زمینه دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا بدون هیچ مشکلی به کار واردات بپردازید.تنظیم اظهارنامه واردات از این جهت ضرورت دارد که مسئول گمرک را در جریان یک‌سری اطلاعات راجع‌به محصول مثل حجم و وزن کالا، نوع کالا، تعداد آن و دیگر اطلاعات مهم دیگر قرار می‌دهد.

 

 

همچنین اظهار نامه حاوی اطلاعاتی در زمینه ارزش و ماهیت کالا نیز می‌باشد. به صورت کلی می‌توان گفت که اظهارنامه اطلاعات زیادی در زمینه کالای وارداتی در اختیار می‌گذارد. لازم است این نکته را نیز بدانید که اگر اطلاعات درج شده در اظهارنامه با محموله گمرک تطابق داشته باشد، می‌توان کالای مورد نظر را به راحتی از گمرک تحویل گرفت. اما در صورتی که اختلافی در مشخصات مشاهده شود، این کار ممکن است سخت یا حتی غیر ممکن شود.

چه کسانی می‌توانند اظهارنامه واردات را تنظیم کنند؟

هرشخصی نمی‌تواند اظهارنامه را به گمرک تحویل دهد. این‌کار می‌تواند توسط ۳ فرد انجام شود. صاحب کالا، نماینده قانونی وی یا دلال گمرک می‌توانند این سند را به مسئول گمرک ارائه دهند. درصورتیکه صاحب کالا نتواند شخصا اظهار‌نامه را ارائه دهد، می‌تواند به یک فرد مورد اعتماد یا وکیل خود حق قانونی بدهد که این‌کار را انجام دهد. تحویل دادن مدارکی مثل برگه وکالت یا فتوکپی آن توسط این شخص اجباری است.

 

 

در چه صورتی ارائه دهنده اظهارنامه گمرکی جریمه می‌شود؟

در صورتی که اطلاعات مندرج در اظهارنامه با مشخصات کالای وارداتی متفاوت باشد، صاحب یا صاحبان کالا مشمول جریمه می‌شود.

در چه صورتی ارائه دهنده اظهارنامه گمرکی جریمه می‌شود؟

در شرایط دیگری نیز، صاحب کالا ملزم به پرداخت جریمه می‌شود و آن، استفاده کردن از تعرفه کالا‌های دیگراست. معمولا این کار را می‌کنند تا مجبور به پرداخت عوارض زیادی نباشند. بنابراین بهترین و منطقی‌ترین کار، تنظیم اظهارنامه با اطلاعات صحیح است تا هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نشود.

برای ارائه اظهارنامه چه مدارکی لازم است؟

  1. از جمله مدارکی که باید ارائه داده شود، می‌توان به اظهارنامه قطعی واردات و صادارات، کپی کارت بازرگانی، گزارش بارنامه، فاکتور خرید کالا، اعلامیه تامین تراز، مجوز بهداشت، مجوز انرژی اتمی و موارد دیگر اشاره کرد.

برای ارائه اظهارنامه چه مدارکی لازم است؟

واردات به کمک شرکت وانیکس

کار اصلی شرکت وانیکس،‌ واردات کالا از کشورهایی مثل چین، هند و امارات و حمل آن‌ها تا کشورمان ایران است. این شرکت فروشندگانی را که کالا‌های خود را با قیمت مناسبی عرضه می‌کنند پیدا کرده و یک رابطه تجاری بین شما و فروشنده کالا در خارج از کشور ایجاد می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت و بدون رخ دادن هرگونه مشکل، وجه  را به حساب فروشنده واریز کنید.

 

 

بعد از اتمام مراحل خرید، شرکت وانیکس کالا را از آن کشور تحویل گرفته و بعد از انجام یک‌سری مراحل کالا به درب انبار شما در ایران ارسال می‌شود. به صورت خلاصه می‌توان گفت که شرکت وانیکس صفر تا صد کار شما را بدون هیچ مشکل یا هزینه اضافی انجام می‌دهد. و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی برای شما وجود ندارد.

 سخن پایانی

تنظیم و ارائه اظهارنامه واردات اهمیت زیادی دارد. چرا که بدون وجود آن نمی‌توان کالا را از درب خروجی گمرک ترخیص کرد. تنظیم اظهارنامه واردات توسط وارد کننده یا نماینده قانونی وی انجام می‌شود. سعی کردیم تا در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد  تنظیم اظهارنامه واردات و مدارک لازم برای این کار در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر