برای ترخیص موتور چه باید کرد؟

ترخیص موتور

با توجه به قوانین و مقررات و مدارک درخواست شده، جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با مراحل و مدارک ضروری جهت ترخیص موتور مطالبی برای شما بیان کنیم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

چرا پلیس جهت توقیف موتور سیکلت اقدام می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، علت‌های بسیاری می‌تواند برای توقیف کردن سایر وسایل نقلیه هم‌چون موتور سیکلت‌ها وجود داشته باشد.

 

 

از جمله حائز اهمیت‌ترین تخلفاتی که موجب می‌شوند موتور سیکلت توسط مامور راهنمایی و رانندگی توقیف شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا پلیس جهت توقیف موتور سیکلت اقدام می‌کند؟
چرا پلیس جهت توقیف موتور سیکلت اقدام می‌کند؟
  • نداشتن مدارک موتور سیکلت
  • تهیه نکردن بیمه شخص ثالث
  • حرکت کردن در خطوط ویژه
  • حرکت کردن موتور سیکلت بر خلاف معابر و همین‌طور خیابان‌ها
  • عبور کردن از چراغ قرمز
  • نذاشتن کلاه ایمنی مخصوص روی سر
  • حرکت کردن در پیاده رو‌ها
  • داشتن پلاک مخدوش و نامشخص
  • انجام دادن حرکات نمایشی با موتور سیکلت

همان‌گونه که ملاحظه کردید یکی از علت‌های توقیف موتور سیکلت استفاده نکردن از کلاه ایمنی مخصوص است. افراد باید این امور ساده اما اصولی و حائز اهیمت را رعایت کنند تا جریمه نشوند.

مراحل ترخیص کردن موتور سیکلت

برای ترخیص یک وسیله نقلیه سرقتی و همین‌طور توقیفی هم‌چون موتور سیکلت، در ابتدا نیاز است به پلیس مراجعه کرده و سپس درخواستی جهت ترخیص ثبت کنید. توصیه می‌شود که جهت آزاد کردن موتور سیکلت خود، حداقل ۳ روز صبر کنید و پس از به انجام رساندن تمام کارهای ضروری و ارائه دادن مدارک مورد نیاز، جهت انجام اقدامات دیگر اقدام کنید. برای ترخیص وسایل نقلیه هم‌چون موتور سیکلت نیاز به تحول دادن یک‌سری مدارک دارید تا هویت صاحب آن موتور مشخص شود.

 

 

برای ترخیص موتور چه مدارکی لازم است؟

با گذشتن دست کم سه روز نیاز است با یک‌سری مدارک هم‌چون موارد زیر به ستاد مربوط به ترخیص کردن موتور سیکلت مراجعه کنید:

  • اصل کارت ملی صاحب موتور و کپی آن
  • کارت مربوط به موتور سیکلت به همراه یک از کپی آن
  • اصل گواهینامه راننده به همراه کپی
  • اصل شناسنامه راننده موتور سیکلت به همراه یک کپی از آن
  • برگه مربوط به پرداخت کردن عوارض شهرداری موتور سیکلت
  • اصل سند مالکیت آن وسیله نقلیه به همراه یک کپی از آن و همین‌طور حضور فرد مالک

توجه داشته باشید که برای آزاد کردن موتور سیکلت سرقتی، نیاز است یک‌سری اقدامات ضروری را جهت خارج کردن پلاک موتور سیکلت از لیست سیاه نیز انجام دهید. این فهرست سیاه در سیستم‌های مامور راهور و آگاهی است. نکته حائز اهمیت دیگر این بوده که در زمان ترخیص وسایل نقلیه نیاز است بیمه شخص ثالث نیز ارائه داده شود.

هزینه ترخیص کردن موتور سیکلت

موقع آزاد کردن موتور سیکلت نیاز است تمام عوارض شهرداری و همین‌طور خلافی وسیله نقلیه خود را تسویه کرده باشید. این دو مسئله از هزینه‌های مربوط به ترخیص جدا است و در کنار این مسائل باید هزینه پارکینگ را نیز برای هر شب توقیف وسیله نقلیه خود بپردازید. هزینه پارکینگ تقریبا بین دو تا سه هزار تومان برای هر شب محاسبه می‌شود.

 

 

برای ترخیص موتور به کجا باید مراجعه کنیم؟

برای آزاد کردن موتور باید به ستاد آزاد کردن موتور سیکلت مراجعه کنید. این ستادها از اول هفته یعنی شنبه کار می‌کنند تا روز چهارشنبه، تایم کاری آن‌ها نیز از هفت صبح تا دو ظهر است. در روز‌های پنجشنبه تایم کاری این ستادها فرق کرده و از ساعت هفت تا دوازده ظهر فعالیت می‌کنند. قابل توجه است که از برج دوازده سال ۱۳۹۹ ترخیص کردن موتورها در پارکینگی به نام پارکینگ خلیج فارس به انجام می‌رسد.

برای ترخیص موتور به کجا باید مراجعه کنیم؟
برای ترخیص موتور به کجا باید مراجعه کنیم؟

چرا باید جهت ترخیص کردن موتور سیکلت از کارشناسان در این زمنیه کمک بگیریم؟

ترخیص کردن یک وسیله نقلیه هم‌چون موتور سیکلت ممکن است در نگاه اول بسیار ساده بنظر برسد، تنها باید خلافی‌ها را بپردازید، مدارک لازم را تهیه کرده و در پایان اگر پلاک موتور شما در لیست سیاه بود جهت خارج کردن آن از این لیست اقدام کنید. درواقع انجام آزاد کردن موتور سیکلت به همین راحتی‌ها نبوده؛ زیرا ممکن است شما ندانید برای خارج کردن پلاک موتور سیکلت خود از لیست سیاه دقیقا باید چه کاری انجام دهید و به کجا مراجعه کنید.

برای آموزش واردات تا کسب درآمد بالا با وانیکس و معرفی بهترین و پرسودترین کالاها برای واردات کلیک کنید

همان‌طور که قبل‌تر مشاهده کردید، ترخیص این وسیله نقلیه تقریبا مدارک زیادی لازم دارد، اگر نتوانستید یکی از آن مدارک را تهیه کنید چطور؟ اگر یکی از مدارک شما مشکل داشت چه؟ اگر به کل مدارک اشتباهی ارائه دادید و به مشکل خورید چطور؟ در کل مراحل ترخیص این وسیله نقلیه واضح بوده، اما لازم است بگوییم که این مراحل جزئیات زیادی داشته و طی کردن این پروسه بدون کمک یک کارشناس می‌تواند کمی وقت‌گیر و گیج کننده باشد.

هم اکنون افراد زیادی هستند که می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کرده و در تهیه سایر مدارک مورد نیاز و همین‌طور خارج کردن پلاک موتور سیکلت‌تان از لیست سیاه به شما کمک‌ کند. بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است در این زمینه با مشکلاتی مواجه شوید، با کارشناسان تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

اگر دقیقا نمی‌دانید که باید چه کسی مراجعه کنید که هنگام سپردن همچین کار مهمی به وی خیال‌تان آسوده باشد، نگران نباشید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با یک مجموعه فوق‌العاده آشنا کنیم که نه تنها معتبر بوده، بلکه کارمندان آن نیز توسط کارشناسان آموزش دیده‌اند. اگر درمورد این مجموعه کنجکاو هستید، بخش بعدی مطلب را از دست ندهید.

معرفی کامل شرکت بازرگانی وانیکس

در این مطلب مباحثی درمورد ترخیص کردن موتور سیکلت برای شما بیان کردیم و مراحل انجام این کار، مدارک لازم جهت انجام و اهیمت کمک گرفتن از یک کارشناس جهت آزاد کردن موتور سیکلت را برای شما شرح دادیم. اگر تصمیم گرفتید جهت انجام این کار از کارشناسان کمک بگیرید اما هیچ فردی را در ذهن ندارید و نمی‌توانید با خیالی آسوده این کار را به هر کسی بسپارید، نگران نباشید.

برای انتخاب یک مجموعه در ابتدآ نیاز است معیارهایی را درنظر داشته باشید. منظورمان از معیار این است که مجموعه مورد نظر شما باید معتبر باشد، پرسنل آن توسط افراد حرفه‌ای و کارشناس آموزش دیده باشند و این امر که کار شما را به نحو احسن به انجام می‌رسانند تضمین کنند. یافتن مجموعه‌ای با همچین ویژگی‌هایی دشوار است، درسته؟

مطمئنا مجموعه‌‌هایی این چنین بسیار کمیاب بوده اما از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت وارداتی و بازرگانی وانیکس اشاره کرد. این مجموعه با سال‌ها تجربه، هم اکنون آماده ارائه خدمات به شما مراجعه کنندگان گرامی است. همین‌طور این مجوعه به منظور راحت کردن خیال شما یک چک تضمینی می‌دهد و این‌گونه انجام کار شما به نحو احسن را تضمین می‌کند.

شما می‌توانید به این مجموعه معتبر مراجعه کرده و کار خود را با خیالی راحت به آن‌ها بسپارید. دیگر خدمات این مجموعه شامل واردات کالا از چین، واردات کالا از دبی، انبارداری در کشور چین، حمل خرده بار و همین‌طور انبارداری در کشور دبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر