اولین امپراتوری چین

اولین امپراتوری چین

کشور چین سرزمینی جادویی با فرهنگ ، سنت ‌ها و تمدن کهن خاص است، تاریخ سرزمین چین یکی از باستانی ترین تمدن‌ها در دنیا است که حدودا ۷۰۰۰ سال قدمت ثبت شده دارد. و نخستین سوابق مکتوب آن به هزاره ‌های چهارم قبل از میلاد مسیح باز برمی‌گردد ، در واقع تمدن سرزمین چین از حوضه‌های رودخانه‌ای هوانگ هو و یانگ تسه سرچشمه و شروع به آغاز کرده است که سکونتگاه‌های اصلی کشاورزان باستانی به نخستین شهرهای چین و متحدان ملی تبدیل شدند. اولین امپراتوری چین سلسله کین نام داشت که در ادامه به آن بصورت کامل پرداخته می‌شود.

 

 

سرزمین چین قبل از تشکیل امپراتوری و سلسله های شیون ، شانگ ، جو تا ۲۲۰ سال قبل از میلاد مسیح

بر اساس مستندات و بررسی تاریخدانان، بنیانگذار نخستین سلسله چینی شیون بود. نمایندگان این سلسله از  ۱۹۸۹ سال قبل از میلاد مسیح تا سال ۱۷۵۶ بعد از میلاد مسیح حکومت می‌کردند ، پایتخت شیون در استان شانشی جای داشت و فقط در این سلسله اقتدار دولتی میان حاکمان روحانی و سکولار تقسیم بندی می‌شده است و با این حال ، یک حاکم سکولار در آخر عمر این سلسله دارای اختیارات کاملا رسمی بود و جالب اینجاست که این رهبران سلسله شیون بودند که نخستین تقویم ‌های ویژه چینی را ابداع کردند که بعدها دوباره در کشور چین مورد استفاده قرار گرفت.

سرزمین چین قبل از تشکیل امپراتوری و سلسله های شیون ، شانگ ، جو تا ۲۲۰ سال قبل از میلاد مسیح

نخستین امپراتوری در چین

در سال ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح ، شخص شی هوانگ دی ، دولت شین متحد که قدرت حاکم چین بود را از هم پاشید و اولین امپراتور کل چین را تشکیل داد و آن زمان شروع عصر جدیدی در تاریخ کشور چین بود. و همچنین شروع دوره امپراتوری ها در کشور چین بود. این سلسله کین نام داشت که تقریبا ۱۰ سال مستقر بود و با این حال با وجود این مدت اندک ، شی هوانگ دی موفق شد کاری را انجام دهد که هیچ کس قبل از او قادر به انجام دادن آن نبود و آن کار چیزی نبود جز متحد کردن سرزمین چین و تبدیل آن به یک کشور قدرتمند و مستقل. در زمان سلسله کین ، ساخت دیوار عظیم و بزرگ کشور چین به پایان رسید ، یک سیستم واحد مدیریت نیروی نظامی ایجاد شد، تعداد زیادی اصلاحات بسزای اقتصادی ارائه شد ، ولی پس از مرگ امپراتور در سال ۲۱۰ قبل از میلاد مسیح ، کشور چین دوباره وارد عصر جنگ‌های داخلی شد. در سال ۲۰۲ قبل از میلاد مسیح ، شخصی به نام لیو بانگ، فرمانده استان چو قدرت را در کشور چین به دست گرفت و سلسله جدیدی از امپراتوران چینی به نام هان را پایه گذاری کرد که تا قرن سوم قبل از میلاد مسیح به حیات خود ادامه داد. یکی از بهترین امپراتوران این سلسله، وو از هان (هان وودی) بود که در دوران سلطنت وی آیین کنفوسیوس به یک ایدئولوژی واحد در کشور چین مبدل شد. امپراتوری هان تا سال ۲۲۰ میلادی وجود داشت تا اینکه در نتیجه شورش فرماندهان بصورت کامل سرنگون شد و برای چندین قرن متواری کشور چین در عصر شورش‌ها و امپراتوری‌های فرعی غرق شد.

 

 

آخرین سلسله امپراتوری و تشکیل چین جدید

آخرین سلسله امپراتوری در کشور چین به نام چینگ به وسیله مهاجمانی به نام مانچو پایه گذاری شد. این دوره به عنوان دوران صلح و رفاه مردم در چین در نظر گرفته می‌شود و این منچوها بودند که سیاست انزوای کشور را طی ۳۰۰ سال متواری دنبال کردند. سلسله چینگ تا شروع قرن بیستم بروی تخت سلطنت نشسته بودند. تا اینکه سرزمین چین در نتیجه شورش‌های توده‌ای و انقلابی به نام شینهای در اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی به یک جمهوری دموکراتیک تبدیل شد. شروع قرن بیستم در کشور چین به خاطر فعالیت نیروهای انقلابی قابل توجه بود. اسارت کامل مقامات و درباریان امپراتوری و افزایش دائمی بهای مالیات باعث نا آرامی در مناطق مختلف در کشور چین شد. و در اواخر سال ۱۹۱۱ میلادی، پکن ( شورش بوکسور ) را تجربه کرد، قیامگران به محله های خارجی نشین یورش بردند و فقط نیروهای مشترک اعزامی اروپایی توانستند بصورت کامل قیام ها را سرکوب کنند.

آخرین سلسله امپراتوری و تشکیل چین جدید

انقلاب شینهای که در اوایل سال ۱۹۱۱ شروع شد ، منجر به سقوط کامل قدرت امپراتوری در چین شد ، شخصی به نام ژنرال یوان شیکای منچوس ها را مجبور کرد تا از تاج و تخت انصراف دهند و در سال ۱۹۱۲ میلادی، یک جمهوری مشروطه تحت رهبری شخصی به نام سون یات سن، بنیانگذار کومینتانگ تشکیل شد و با این حال، در جریان رقابت برای قدرت مابین سون یات سن و یوان شیکای، چین خود را در آستانه اشغال و حمله کشور ژاپن یافت و در جریان آن استان شاندونگ توسط ارتش ژاپن تصرف شد. یکی از نقاط عطف تاریخ چین در سال ۱۹۲۱ میلادی با تشکیل حزب کمونیست در چین به رهبری شخصی به نام مائو تسه تونگ در شانگهای شورع شد، ۵ سال بعد در سال ۱۹۲۶ میلادی، سون یات سن بطور طبیعی درگذشت و رهبر کومینتانگ چیانگ برگزیده شد. بعد از تقریبا سی سال ، سرزمین چین از مبارزه میان حزب کمونیست به رهبری مائو تسه تونگ و حزب ناسیونالیست به رهبری چیانگ کای شک مورد مناقشه قرار می‌گرفت که با پیروزی حزب نخست به پایان رسید و در طول جنگ جهانی دوم ، قسمت شرقی چین مجددا به وسیله ژاپنی ها اشغال شد که پس از تسلیم شدن از کشور پا به فرار گذاشتند.

 

 

تاسیس جمهوری خلق چین

در اوایل سال ۱۹۴۹ میلادی، شخصی به نام مائو تسه تونگ ، رهبر حزب کمونیست کشور چین ، تأسیس جمهوری خلق چین را بطور رسمی اعلام کرد که هنوز هم وجود دارد، کشور چین مدرن یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و توسعه یافته در دنیا است که جسورانه وارد عصر پیشرفت های فناوری و تکنولوژی شده است و چینی‌ها بصورت همیشگی هنوز به تاریخ کهن خود احترام می گذارند و به آداب و رسوم و سنت هایی که به وسیله اجدادشان ایجاد شده است پایبندند. امیدواریم با این مقاله از وانیکس اطالاعات کاربردی را در رابطه با تاریخ چین بصورت خلاصه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

تاسیس جمهوری خلق چین

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید به وسیله شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد نظر به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در زمان بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

 

 

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر