انبارداری در دبی و تضمین سلامت و امنیت کالاها

دبی واقع در کشور امارات و از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است. مسافت کم بین ایران و دبی امکان تجارت راحت‌تر را برای بازرگانان فراهم کرده است. این شهر در چند سال اخیر در حوزه تولیدات و صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است. عرضه کالاهای باکیفیت در دبی و تنوع آنها تاجران زیادی را برای خرید به این شهر کشانده است. در ادامه با موضوع انبارداری در دبی با ما همرا باشید.

 

 

دبی؛ مکانی مناسب برای تهیه کالاها

علاوه بر تولیداتی که در این شهر و کشور امارات انجام می‌شود، امکان تهیه کالاهای دیگر کشورها نیز در دبی وجود دارد. کشور ایران به دلیل وجود تحریم‌ها مجوز واردات مستقیم کالاها از برخی کشورها را ندارد. در این مواقع، دبی به‌عنوان یک واسطه تجارت ظاهر می‌شود و این کالاها پس از ورود به دبی به دست ایرانیان می‌رسد.

انبارداری در دبی به چه معناست؟

انبارداری شامل خدماتی است که برای جمع‌آوری، نگهداری و بسته‌بندی کالاها انجام می‌شود. کالاها و وسایل جمع‌آوری شده در یک محیط امن قرار می‌گیرند و طبق نظر تاجر، اقلام خریداری شده به کشور مقصد ارسال می‌شود. این اقدامات طبق قوانین و مقررات مشخصی انجام می‌شود. همچنین انبارداری در دبی سبب سهولت در ترخیص کالاها می‌شود. انباردارها خدمات مختلفی ارائه می‌کنند که در ادامه به آنها نیز پرداخته می‌شود.

 

 

چند نوع انبار برای نگهداری کالاها وجود دارد؟

باتوجه‌ به ماهیت کالاها و اندازه آنها، انواع انبار برای نگهداری از این کالاها وجود دارد. برخی انبارها بر اساس ماهیت کالاها ساخته شده‌اند. مثلاً برخی کالاها خاصیت اشتعال دارند که باید در مکانی به دور از هرگونه مواد آتش‌زا نگهداری شوند. برخی دیگر از کالاها فسادپذیر هستند و باید در درجه هوای مشخصی قرار بگیرند.

چند نوع انبار برای نگهداری کالاها وجود دارد؟
چند نوع انبار برای نگهداری کالاها وجود دارد؟

نوع دیگری از انبارها بر اساس اندازه آنها طبقه‌بندی می‌شوند. این انبارها متناسب با اندازه کالاها تخصیص ‌یافته‌اند. علاوه بر اندازه کالا، ساختمان برخی از مکان‌های نگهداری اقلام وارداتی سرپوشیده و برخی سرباز هستند که بسته به نوع کالا مشخص می‌شوند. جریان مواد از دیگر عامل طبقه‌بندی انبارها است. انبار مواد اولیه، نیمه‌تمام و کالاهای ساخته شده جدا هستند. موقعیت مکانی عامل دیگری در تفکیک انبارها به انواع مختلف است. باتوجه‌به اینکه بارگیری کالاها در فرودگاه، کشتی و … انجام می‌شود، انبارها به انواع مرکزی و منطقه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

انبارداری در دبی چه مراحلی دارد؟

بازرگانان پس از خریداری کالاها باید انبار مناسبی برای نگهداری آنها پیدا کنند. انباری مناسب و مقرون‌به‌صرفه است که به محل بارگیری اقلام وارداتی نزدیک باشد. نزدیکی به محل بارگیری باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل خواهد شد. علاوه بر این، باید انباری که متناسب با اندازه و ماهیت بار است، انتخاب شود. پس از انتخاب انبار مدنظر باید از طریق شرکت مربوطه درخواست را ثبت کرد. کالاها به انبار فرستاده شده و توسط مسئولین این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند. تعداد یا حجم کالاها باید مطابق با لیست باشد. پس از تأیید این بخش، بارها به قسمت مناسبی فرستاده می‌شوند. اقلام خریداری شده در قسمت مشخصی از انبار قرار می‌گیرند و رسید آن به مدیریت ارسال می‌شود و سپس در اختیار بازرگان یا نماینده وی قرار می‌گیرد. ارائه رسید برای تحویل اجناس بسیار مهم است.

 

 

طبق قرارداد و هر زمان که تاجر درخواست دهد کالاها ترخیص شده و به‌صورت اصولی بارگیری می‌شود. بسته به اینکه کالاها با کشتی یا هواپیما به مقصد ارسال می‌شوند. ممکن است بسته‌بندی کالا مناسب نباشد، بنابراین تاجر می‌تواند برای تعویض بسته‌بندی آنها در انبار درخواست دهد.

چرا انبارداری در شهر دبی ضرورت دارد؟

دبی شهر مهمی برای انجام بسیاری از تجارت‌ها است. کشورهایی چون کره جنوبی، چین و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تجارت‌های بین‌المللی خود را در این منطقه انجام می‌دهند. تاجران ایرانی نیز با توجه ‌به سودی که واردات از این شهر برای آنها ایجاد می‌کند، خریدها و واردات خود را از این شهر انجام می‌دهند.

پس از انجام مراحل مربوط به واردات و تهیه اقلام وارداتی کالاها در انبار قرار می‌گیرند. انبارداری در دبی از قسمت‌های مهم واردات از این کشور است. یکی از فاکتورهای مهم انبار خوب داشتن انبار اختصاصی است. شما می‌توانید کالاهای خریداری شده را در انبار اختصاصی قرار داده که امنیت کافی داشته باشند.

در برخی موارد زمان بین تولید و مصرف کالاها ممکن است به طول بیانجامد، بنابراین لازم است که طی این مدت، اجناس در انبار نگهداری شود. مثلاً برخی از لباس‌ها یا وسایل سرمایش و گرمایشی از اقلامی هستند که فصل خاصی برای مصرف دارند.

چرا انبارداری در شهر دبی ضرورت دارد؟
چرا انبارداری در شهر دبی ضرورت دارد؟

وجود انبار برای کالاهای مازاد نیز ضرورت دارد. برخی کالاها به دلیل عدم وجود تقاضای آنها در بازار یا حجم زیادی که خریداری می‌شود تا قبل از بارگیری باید در انبار قرار گیرند. همچنین تغییرات قیمت از دیگر عواملی است که ضرورت انبارها را مشخص می‌کند. گاهی اوقات عدم ثبات قیمت منجر به نگهداری از کالا و عرضه آن در زمان مناسب می‌شود تا تاجر متحمل ضرر نشود.

کالاهایی که در صورت نگهداری آنها در محل نامناسب فاسد شده یا آسیب می‌بینند باید در انبارها نگهداری شوند. انبارها در دبی محل مناسبی برای حفظ این کالاها از هرگونه خطر و آسیب‌پذیری است. اجناس انبار شده بیمه می‌شوند و در صورت هرگونه حادثه می‌توان خسارت آن را از بیمه دریافت کرد.

یکی از خدماتی که انبارهای دبی ارائه می‌دهند، بسته‌بندی کالاها است. ممکن است به علت نامناسب بودن بسته یا درخواست شکل خاصی از بسته‌بندی نیاز به تغییرات در آنها باشد.

یک انبار خوب چه و ویژگی‌هایی دارد؟

به دلیل اهمیت انبارداری در پروسه واردات از دبی، این نکته حائز اهمیت است که انبار انتخابی امنیت لازم را داشته باشد. انبارها، مکانی برای حفظ و نگهداری از اجناس است که باید برای مراقبت از آنها نهایت امکانات فراهم شود. وجود یک انباردار مسئولیت‌پذیر عامل مهمی در این پروسه از واردات است.

انبار مناسب باید سیستم اطفای حریق داشته باشد تا در صورت هرگونه سانحه آتش‌سوزی برای اطفا و حفاظت از کالاها اقدامات لازم به عمل آید. انبار باید فضای کافی برای جای‌دادن وسایل در آن داشته باشد. مکان‌های با فضای کم ممکن است باعث صدمه به کالاها شود؛ بنابراین مهم است که کالاها در جای مناسبی قرار گیرند.

برای کالاهایی که در صورت تغییر دما فاسد یا آسیب می‌بینند، باید انبار سیستم دما و تهویه مناسبی داشته باشد. این مکان‌ها باید مجهز به دوربین‌های مداربسته و نیروهای لازم برای مراقبت از آنها وجود داشته باشد. خدماتی که مکان نگهداری کالا در دبی برای بسته‌بندی و حمل آنها انجام می‌دهد، بسیار مهم است. بسته‌بندی و حمل کالاها باید به‌دقت انجام و در زمان مشخص برای بارگیری ارسال شود.

سخن پایانی و خدمات ویژه‌ای که شرکت بازرگانی وانیکس به واردکنندگان ارائه می‌دهد

در این مطلب درمورد انبارداری در دبی اطلاعاتی ارائه شد. همان‌طور که در متن بیان کردیم، انبارها محل مناسبی برای جمع‌آوری، نگهداری و طبقه‌بندی کالاها هستند و نقش مهمی در پروسه واردات کالا دارند. کالاها برای حفظ سلامت و امنیت باید در انبارها قرار گیرند. زمان ارائه محصول در بازار، عدم ثبات قیمت‌ها، امنیت اجناس فسادپذیر و اشتعال برخی اجناس، از دلایل حفظ آنها در انبار دبی است.

شرکت وانیکس با تجربه‌ای که در زمینه واردات کالاها دارد، علاوه بر اینکه خدمات مختلفی برای تهیه کالاها از دبی انجام می‌دهد، با انتخاب انبارهای مناسبی در شهر دبی باعث حفظ کالاها از هرگونه آسیب و خطر می‌شود. همچنین انبارهایی در نزدیکی محل بارگیری در نظر می‌گیرد تا هزینه واردات تا حد ممکن کاهش یابد.

سئوالات متداول درباره انبارداری در دبی

  • چه هزینه‌هایی برای اجاره انبار در دبی در نظر گرفته شود؟

هزینه‌های اجاره انبار در دبی بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، اندازه و ویژگی‌های انبار، طول مدت اجاره و نیازهای خاص شما متغیر است. هزینه‌های ممکن شامل اجاره ماهیانه یا سالیانه، ودیعه، هزینه‌های مرتبط با نگهداری و حفظ امنیت کالاها، هزینه‌های انرژی و تأسیسات، بیمه و سایر هزینه‌های مربوط به اجاره و مدیریت انبار می‌شود.

  • چه نوع انبارهایی برای اجاره در دبی وجود دارد؟

در دبی، می‌توانید از انبارهای متنوعی برای اجاره استفاده کنید. انبارهای صنعتی با اندازه‌ها و امکانات متفاوت، انبارهای درون شهری کوچکتر و محدودتر، انبارهای خنک‌کننده برای کالاهای حساس به دما و انبارهای مخصوص صنایع خاص مانند مواد غذایی، دارویی و الکترونیک از جمله این انبارها است.

2 دیدگاه برای “انبارداری در دبی و تضمین سلامت و امنیت کالاها

    • تیم تولید محتوا وانیکس گفته:

      سلام و درود
      هزینه انبارداری با توجه به حجم و ابعاد و البته زمان می‌تواند متفاوت باشد. لطفا برای اطلاع دقیق از هزینه انبارداری کالای خود با ما تماس بگیرید. تلفن: ۰۲۱۵۲۱۶۷۰۰۰ – ۰۹۱۹۴۷۹۴۶۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *