از ایران تا چین چند ساعت راه است

از ایران تا چین چند ساعت راه است

اگر به عنوان یک تاجر تازه‌کار قصد واردات کالا از چین را دارید، اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به آن فکر کنید نحوه حمل‌ونقل کالاهای خریداری شده از چین به ایران است. به همین خاطر لازم است تا مدت زمان سفر از ایران به چین را بدانید. در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم که از ایران تا چین چند ساعت راه است و چه روش‌هایی برای حمل کالا از چین وجود دارد.

 

 

 مدت زمان پرواز تهران چین

برای واردات کالا از چین اولین قدم پس از انتخاب کالای مورد نظر، یافتن تأمین‌کننده مناسب برای خرید کالا است. یکی از راه‌های پیدا کردن تأمین‌کننده مناسب جست‌وجو آنلاین است، اما بهترین و مطمئن‌ترین راه سفر به چین و بررسی کالاها به صورت حضوری است.

 

 مدت زمان پرواز تهران چین

اولین چیزی که برای سفر به چین در ذهن شما جرقه می‌زند، سفر با هواپیما است. مدت زمان پرواز تهران چین، اگر مقصد شهر پکن باشد، ۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه محاسبه شده است. همچنین مدت زمان پرواز تهران چین، اگر هدفتان رفتن به شهر گوانگجو باشد برابر با ۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه است. یک سفر خسته‌کننده و طاقت‌فرسا!

 پرواز تهران به چین

برای استفاده از پرواز تهران به چین لازم است، بلیت تهیه کنید. قیمت بلیت رفت و برگشت برای پرواز تهران به چین از ۱۵ تا ۳۰ میلیون متناسب با نوع سفر (اعم از گردشگری یا تجاری) شما متغیر است. البته هزینه بلیت برای سفر به سایر شهرهای چین نیز متفاوت است. همچنین مدت زمان پرواز تهران به پکن بیش از ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد.

 

 

 از ایران تا چین چند ساعت راه است؟ سفر با وسایل نقلیه مختلف

برای برنامه‌ریزی مناسب برای سفر خود لازم  است بدانید از ایران تا چین چند ساعت راه است. اینکه سفر شما از ایران به چین چقدر زمان می‌برد، به این بستگی دارد که شما قصد دارید از چه شهری در ایران به چه شهری در چین سفر کنید. نوع وسیله نقلیه نیز در مدت زمان سفر بسیار مهم است. اینکه با هواپیما به چین می‌روید یا با قطار و کشتی در محاسبه مدت زمان سفر تأثیرگذار است.

فاصله تهران تا چین با هواپیما

ایران دارای حدود ۱۵ فرودگاه بین‌المللی است که قلمرو وسیع آن را به سایر نقاط جهان متصل می‌کنند. می‌خواهیم ببینیم فاصله تهران تا چین با هواپیما چند ساعت است و چقدر زمان می‌برد تا به دبی برسیم. در اینجا لیستی از شهرهایی که دارای فرودگاه بین‌المللی هستند آورده شده است:

  • آبادان / فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمیل
  • اهواز / فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • اراک / فرودگاه بین‌المللی اراک
  • بندرعباس / فرودگاه بین‌المللی بندرعباس
  • بیرجند / فرودگاه بین‌المللی بیرجند
  • اصفهان / فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی
  • جزیره کیش / فرودگاه بین‌المللی کیش
  • لارستان / فرودگاه بین‌المللی لارستان
  • مشهد / فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد
  • قم / فرودگاه بین‌المللی قم
  • شیراز / فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب
  • تبریز / فرودگاه بین‌المللی تبریز
  • تهران / فرودگاه بین‌المللی امام خمینی / فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

از سوی دیگر، بیش از ۶۰ فرودگاه بین‌المللی نیز چین را به کشورهای دیگر متصل می‌کند. فرودگاه‌های چین هم از نظر ترافیک مسافری و هم از نظر حمل‌ونقل کالا، جزو پررفت‌وآمدترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان هستند. خطوط هوایی جنوبی چین تنها ایرلاین باربری است که چین را مستقیماً به ایران و دقیقاً تهران متصل می‌کند. همه خطوط هوایی دیگر ابتدا در کوالالامپور یا دبی توقف کرده و پس از آن به ایران خواهند رسید. فاصله هوایی تهران تا چین حدود ۵۶۱۲ کیلومتر است.

 

 

فاصله تهران تا چین با قطار

هم اکنون دو مسیر برای تردد و حمل و نقل کالا بین چین و ایران وجود دارد. مسیری که از قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان می‌گذرد و مسیری مشابه، اما ازبکستان را دور می‌زند. مسیر اول بخشی از منطقه آلماتی به بندرعباس است که از مسیر نقطه مرزی سرخس به ایران وارد می‌شود. این کریدور در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و قابلیت جابه‌جایی ۲ میلیون تن بار در سال را دارد.

فاصله تهران تا چین با قطار

دومی بخشی از شرق مسیر خزر است و از گذرگاه مرزی اینچه برون می‌گذرد. این مسیر شاخه‌ای از کریدور شمال به جنوب است که از روسیه شروع و تا خلیج‌فارس ادامه دارد. با این حال، این خط به سمت شرق دریای خزر منحرف می‌شود تا از قزاقستان و ترکمنستان عبور کند. این خط راه‌آهن در پایان سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌کند سالانه حدود ۱۵ میلیون تن بار تا سال ۲۰۲۲ حمل‌ونقل شود. تقریباً ۱۴ روز طول می‌کشد تا قطار از چین به تهران برسد.

فاصله تهران تا چین با کشتی

ایران با مساحت وسیع خود پس از عربستان سعودی دومین کشور بزرگ خاورمیانه است. ایران همچنین یک کشور دریایی بزرگ است که سواحل شمالی آن با دریای خزر و ساحل جنوبی آن با خلیج‌فارس و خلیج عمان هم مرز است. بیشتر کالاهایی که در قلمرو آن تولید نمی‌شود، از دو دریای شمال و جنوب وارد می‌شود.

برای رسیدن به بنادر سواحل جنوبی کشور، شناورهای چینی از همین مسیر استفاده خواهند کرد. اول، آنها با عبور از دریای چین جنوبی به سواحل سنگاپور خواهند رسید. سپس جهت را تغییر داده و به سمت شمال می‌روند تا از تنگه مالاکا عبور کنند. پس از آن مستقیماً از طریق اقیانوس هند به شرق سفر کرده و به دریای عرب می‌رسند. در پایان به یکی از بندرهای جنوبی ایران در خلیج عمان یا خلیج‌فارس می‌رسند.

بندر چابهار

بندر چابهار در ساحل شمالی خلیج عمان و نزدیک به مرز پاکستان قرار دارد. تناژ بار سالانه آن در سال ۲۰۱۵ ۲.۱ میلیون تن بود.

بندر بندرعباس – بندر باهنر – بندر شهید رجایی

این بندر ایران در تنگه هرمز قرار دارد. این بندر مستقیماً با قطار به پایتخت یعنی تهران متصل است.

بندر جزیره کیش – بندر لنگه

این بندر به دلیل تعداد زیادی شرکت نفتی که سکوهای مدیریت نفت خود را در آنجا مستقر کرده‌اند، معروف است و باعث افزایش فعالیت‌های تجاری در این بندر شده است.

زمان ترانزیت بین چین و ایران بسته به بندر بارگیری و بندر ورودی به طور کلی حدود ۲۳ تا ۲۸ روز زمان می‌برد.

 

 

 از تهران تا چین با هواپیما چند ساعت راهه

اگر به عنوان یک تاجر تازه‌کار وارد عرصه تجارت جهانی شده‌اید، برای کسب اعتبار بیشتر لازم است تا به‌موقع و سروقت به قرارهای خود با طرف‌های معامله برسید. به همین خاطر دانستن اینکه “از تهران تا چین با هواپیما چند ساعت راه است؟” ضروری است.

 از تهران تا چین با هواپیما چند ساعت راهه

تخمین زدن مدت پرواز تهران چین دشوار است زیرا عمدتاً به میزان بودجه و هدف شما از سفر بستگی دارد. به طور متوسط، باید انتظار ۹ تا ۱۵ ساعت را داشته باشید (با در نظر گرفتن فرایند صادرات و واردات).

 پرواز تهران چین چند ساعت است

به عنوان یک تاجر زمان برای شما بسیار مهم است. برای آنکه به موقع به قرار کاری خود با تأمین‌کنندگان چینی برسید، باید بدانید پرواز تهران چین چند ساعت است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، بسته به هدفتان از سفر و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، مدت زمان پرواز شما از تهران به چین متفاوت خواهد بود. اگر قصدتان از سفر به چین واردات کالا است، پرواز شما بین ۹ تا ۱۵ ساعت زمان می‌برد.

 

 

 فاصله تهران تا چین

ممکن است برای شما نیز سؤال باشد که فاصله تهران تا چین چند کیلومتر است؟ کوتاه‌ترین فاصله تهران تا چین برابر با ۴۷۰۴ کیلومتر است. فاصله بین شهرهای اصلی دو کشور ایران و چین یعنی شهر زهدان و گوانگجو برابر با ۵۲۳۶ کیلومتر است. مسافت تهران تا چین را می‌توانید با هواپیما، قطار و کشتی طی کنید که طبیعتاً با هواپیما سریع‌تر به مقصد می‌رسید.

 فاصله تهران تا چین

مدت پرواز تهران چین

به طور میانگین حدوداً ۹ ساعت طول می‌کشد تا یک هواپیمای باری از چین مستقیماً به ایران برسد. به طور کلی و با احتساب ترانسفر تقریباً ۱۵ ساعت و ۳۳ دقیقه طول می‌کشد تا از ایران به چین برسید.

 فاصله چین تا ایران

ماهواره‌های جغرافیایی و نقشه‌برداری‌های هوایی فاصله چین تا ایران به طور متوسط ۴۱۲۲ کیلومتر در نظر گرفته‌اند.

 

 

 فاصله ایران تا چین

آن‌گونه که از نقشه‌های جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای برآورد شده است، فاصله ایران تا چین به طور تقریبی حدوداً ۴۱۲۲ کیلومتر است.

 فاصله ایران تا چین

زمان پرواز چین به تهران

زمان پرواز چین به تهران از فرودگاه پکن تا فرودگاه بین‌المللی امام خمین تهران تقریباً ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه محاسبه شده است.

معرفی شرکت بازرگانی وانیکس

همان گونه که ملاحظه نمودید، سفر به چین برای واردات کالا بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است و ممکن است شما را از واردات کالا منصرف نماید. در اینجا است که نقش شرکت‌های بازرگانی واسطه بسیار برجسته می‌شود. شما می‌توانید با عقد قرارداد با یک شرکت بازرگانی واسطه سختی‌های سفر به چین را برای همیشه فراموش کنید. شرکت بازرگانی وانیکس به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های واسطه در حوزه واردات کالا از چین است. این شرکت با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر