آیا چین نفت دارد

آیا چین نفت دارد

یکی از چالش های جدی کشور چین همواره تامین نفت بوده. کشورهای غربی همواره با چین در جنگی اقتصادی به سر می‌برند و آنها به این موضوع واقف هستند که تامین نفت برای چین یک امر حیاتی می‌باشد. پس با تصاحب و وابسته کردن کشورهای نفت خیز این کشورها را برای ارائه نفت به چین دچار مشکل می‌کنند. از جمله کشرهایی که خود با کشورهای غربی در حال مقابله است کشور عزیزمان ایران است. آنها با تحریم های فلج کننده شرکت ملی نفت ایران باعث جلوگیری از صادرات این مهم می‌شوند. در ادامه با مقاله ایا چین نفت دارد با تیم وانیکس همراه شوید.

 

 

کشف میدان نفتی جدید در چین

یک میدان نفتی جدید با ضخامت ۲۰ متری واقع در دریای بئو های واقع در شرق کشور چین کشف کرده است. این میدان نفتی جدید در حالی کشف شده است که در چهل سال گذشته هیچ میدان نفتی در این آب ها کشف نشده بود به همین دلیل، این کشف برای تضمین امنیت انرژی و ظرفیت تولید میدان های نفتی شرقی کشور چین بسیار حیاتی است. کشور چین بزرگترین وارد کننده سوخت و منابع انرژی از جمله نفت است. موسسه تحقیقات فناوری و اقتصاد شرکت ملی نفت کشور چین بیان کرده است واردات نفت و گاز این کشور در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش یافته است. همچنین مصرف گاز طبیعی این کشور در کل سال ۲۰۱۸ میلادی هم در مقایسه به سال قبل از ان ۱۸.۱ ٪ افزایش یافته و به دویست و هشتاد میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کشف میدان نفتی جدید در چین

کشور چین در سال ۲۰۱۷ میلادی هم ۲۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که هفده درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ میلادی بود. کشور چین از سال ۱۹۹۳ میلادی به یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت و گاز دنیا تبدیل شده است و در حال حاضر نزدیک به شضت درصد از نفت مورد احتیاجش را از خارج از کشور تامین می کند. این کشور همچنین با هدف تامین صد در صدی انرژی خود، نخستین مسیر انتقال گاز طبیعی از آسیای مرکزی به کشور خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی مورد بهره برداری قرار داد. و در حال حاضر ۳ خط لوله برای انتقال گاز قزاقستان و ازبکستان به کشور چین موجود است. که سالیانه پنجاه و پنج میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را به کشور چین انتقال می‌دهد.

 

 

ذخایر نفت و گاز چین

درست هنگامی که تصور می کردیم کشور چین به اوج خود رسیده و دیگر برگ جدیدی برای رو کردن ندارد، اعلام شد که اکتشاف نفتی بسیار مهمی در این کشور صورت گرفته است. جالب این است که روی این خبر مانور زیادی داده نشده است؛ ولی همانگونه که جیا کینگلین، مسئول مجموعه مشاوره ملی چین اعلام کرده: با توجه به ذخایر جدید کشف شده در کشور چین می توان انتظار داشت که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، تنها قسمت کوچکی از مصرف انرژی کشور چین از واردات تامین شود.

نقش عمده شرکت های چینی در فروش نفت تحریمی ایران و ونزوئلا

شرکت مزبور که در هنگ‌کنگ به ثبت رسیده، تنها در ماه‌های آوریل و مه بیش از ۲۰ درصد از صادرات نفتی ونزوئلا  به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار را در این بازه زمانی معامله کرده است. تحریم‌های پیگیر ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا سبب شده که شمار زیادی از پالایشگاه‌های جهان، از جمله تأسیسات نفتی دولتی در چین از خرید نفت از این دو کشور خودداری کنند؛ امری که در نهایت کاهش شدید درآمدهای نفتی را به دنبال داشته است. وابستگی شدید به درآمدهای نفتی در نهایت جمهوری اسلامی و ونزوئلا را واداشته تا برای فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها به راه‌هایی تازه و پیچیده متوسل شوند، از جمله فروش پنهانی نفت خود از طریق شرکت‌های پوششی، کشتی به کشتی، و شرکت‌هایی که از سیستم مالی آمریکا استفاده نمی‌کنند. شرکت کنکورد پترولیوم چین در سال گذشته میلادی از ۱۴ نفت‌کش برای نقل نفت ایران و ونزوئلا استفاده کرده است.

نقش عمده شرکت های چینی در فروش نفت تحریمی ایران و ونزوئلا

 

 

 

جمهوری اسلامی پیش از تحریم‌های ایالات متحده ۲ و نیم میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد که ۷۰۰ هزار بشکه آن به چین وارد می‌شد. این میزان در پی تحریم‌ها به کمتر از نصف کاهش یافت و به ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسید. خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ پیشتر گزارش داده بودند که نفت ایران تحت نام نفت دیگر کشورها، از جمله عراق، امارات و مالزی تحویل چین می‌شود.

میزان ذخایر نفتی چین

با میزان فعلی تولید، ذخایر نفت خام کشور چین تا هجده سال دیگر دوام دارد. کشور چین رسیدن به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۶۰ میلادی و رسیدن به اوج انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ میلادی را هدف گذاری کرده است اما با افزایش بهای بین المللی انرژی، در حال حاضر اتکای سنگینی به زغال سنگ پیدا کرده است. و با ایجاد ظرفیت تولید جدید برای تامین تقاضا برای میزان انرژی موافقت می کند. کشور چین از پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی، حساسیت بیشتری روی امنیت انرژی داشته است و با وجود وعده مشارکت در تلاشهای بین المللی برای کاهش آلایندگی کربن، اوایل امسال اعلام کرد به منظور تضمین امنیت انرژی، به بهره گیری ماکسیممی از زغال سنگ در سالهای آینده ادامه می دهد.

 

 

کشور چین در ۳ ماهه آغازین امسال، به ۸.۶۳ گیگاوات نیروگاه‌های زغال سوز جدید چراغ سبز نشان داده که با ۴۶.۵۵ ٪ از مجموع ظرفیت زغال سوز تصویب شده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی برابری می‌کند. کشور چین علیرغم افزایش قیمت نفت خام و درخواست ایالات متحده برای آزادسازی ذخایر نفتی جهت پایین آوردن هر چه بیشتر قیمت نفت، خرید نفت را از اول ماه فوریه و پس از دیدار با رئیس جمهور وقت روسیه افزایش داده است.  کشور هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس اعلام کردند بخشی از ذخایر نفتی خود را وارد بازار می‌کنند. ولی کشور چین به‌ عنوان دومین مصرف‌ کننده و بزرگ‌ ترین وارد کننده نفت خام جهان هرگز بصورت رسمی موافقت خود با این اقدام را اعلام نکرده و از آن موقع نفت بیشتری به تانکرهای خود افزوده‌ است.

میزان ذخایر نفتی چین

ذخایر نفت خام چین سی میلیون بشکه از اوایل ماه نوامبر افزایش‌ یافته است که ده میلیون بشکه آن در پالایشگاه‌ها و بیست میلیون بشکه در پایانه‌های بازار قرار دارند. بررسی ماهواره‌ای ایالات متحده آمریکا از منابع ذخیره‌ سازی کشور چین، چیزی در حدود ۹۵۰ میلیون بشکه ذخیره نفتی این کشور را شهادت می‌دهد. این میزان ذخیره نفتی میتواند تا ۲ دهه چین را از بحران انرژی امن نگه دارد.

بزرگترین ذخایر نفتی جهان شامل چه کشورهایی می‌باشد

کشور ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت را در مقایسه با هر کشوری در دنیا دارد که به بیش از سیصد میلیارد بشکه ذخایر نفتی می‌رسد. این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی از کشور عربستان سعودی به عنوان دارنده بزرگترین ذخایر نفت در جهان سبقت گرفت و در صدر جدول ایستاد. با این حال توسعه این ذخایر غول آسا، به دلیل نا آرامی های بسیار سیاسی، در چند سال گذشته عقب افتاده است. این کشور همچنین ذخایر وسیعی از ماسه نفتی مشابه کشور کانادا دارد.

 

 

عربستان به مدت ۴۰ تا ۵۰ سال بزرگترین ذخایر نفت دنیا را در اختیار خود داشت ولی تا حالا به رتبه دوم تنزل کرده و تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی، مقدار ذخایر نفت قطعی این کشور به اندازه ۲۶۹ میلیارد بشکه بود. ظرفیت‌های ذخایر نفت عربستان سعودی معادل یک پنجم از ذخایر مرسوم بین المللی برآورد شده که بخش قابل توجهی از آنها در چند میدان نفتی وسیع وجود دارند. اگر عربستان سعودی فعالیت‌های اکتشافی خود را افزایش دهد، ذخایرش در آینده از ذخایر نفتی کشور ونزوئلا بالاتر خواهد رفت.

بزرگترین ذخایر نفتی جهان شامل چه کشورهایی می‌باشد

کشور کانادا با داشتن ۱۷۱ میلیارد بشکه ذخایر نفتی حتمی، در مقام سوم این لیست قرار دارد. ذخایر ماسه نفتی در ایالت آلبرتای کانادا، بیش از نود و پنج درصد از ذخایر این کشور را شکل می‌دهد. این ایالت همچنین ذخایر نفت مرسوم قابل توجهی دارد و بیشتر صادرات نفتش به ایالات متحده انجام می‌گیرد. ماسه نفتی نقش بسیار اساسی در رشد عرضه سوخت مایع در دنیا طی چند سال اخیر داشته است.

ذخایر نفت صد در صدی کشور ایران ۱۵۸ میلیارد بشکه تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی برآورد شد. اگر تولید نفت ایران با نرخ سال ۲۰۰۶ میلادی ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود ذخایر نفتی کشور ایران به مدت تقریبا نیم قرن دوام پیدا کند.

واردات انواع کالا از چین با وانیکس

شما تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانید کالای مورد احتیاج خود را از طریق شرکت‌های مورد اعتماد که در کشور چین دارای دفتر معتبر و انبار هستند وارد کنید. شما می‌توانید به وسیله شرکت وانیکس واردات را به خودیه خود انجام دهید. شرکت بازرگانی وانیکس ارائه دهنده خدمات وارداتی از صفر تا صد می‌باشد. شما می‌توانید واردات خود را از ۲ کشور چین و دبی انجام دهید. واردات کالای مورد نظر به وسیله شرکت بازرگانی وانیکس دارای ضمانت صد در صدی کالا می‌باشد. به این صورت که شما در زمان بستن قرارداد واردات هر کالایی با شرکت تجاری و بازرگانی وانیکس، چک ضمانت به اندازه ارزش کالای وارداتی خود دریافت کنید.

 

 

درباره وانیکس

شرکت حمل و نقل بین المللی شهریار سازان سرمستان با نام تجاری وانیکس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با هدف تسهیل فرآیند واردات آغاز نمود. شرکت وانیکس از انتخاب تامین کننده و خرید کالا برای شما در کشورهای چین امارت و هند سپس حمل و نقل آن از کشور انتخابی و تحویل کالا درب انبار در کنار شما می باشد و به سرتاسر ایران نیز خدمات می دهد. تفاوت کار با وانیکس این است که این شرکت بازرگانی برای گارانتی به مشتریان خود چک تضمین می هد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید:

واردات از چینواردات تجهیزات پزشکی از چینخرید از علی باباخرید از چینواردات از چین علی بابا واردات قطعات خودروواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم جانبی موبایل از دبیواردات قطعات کامپیوتر